No menu items!
More

    Ce se întâmplă cu sistemul bonus-malus – Aparent o lege bună pentru buzunarul șoferilor, practic tot un furt, dar după 3 ani

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Un parlamentar USR a introdus o inițiativă legislativă, care aparent este în beneficiul șoferilor disciplinați, respectiv în favoarea celor care nu produc accidente. Este vorba de cum beneficiază aceștia de sistemul bonus-malus, dacă își schimbă mașina.

    Indiferent de câte mașini ai, de câte schimbi, ești același șofer pe numele căruia se încheie polița RCA.

    După cum bine știți, sistemul bonus-malus este conceput teoretic să sancționeze șoferii care cauzează accidente și să-i răsplătească pe cei care nu sunt la originea evenimentelor rutiere.

    Și spunem teoretic, pentru că sistemul ”uită” să mențină bonusul, dacă îți schimbi mașina, având chiar și o mică pauză de timp între încetarea valabilității poliței și data începerii valabilității celei noi. Concret, dacă astăzi îți vinzi mașina, având cea mai mare clasă de bonus, iar următoarea achiziție este după o perioadă de timp, interval în care vechea poliță a expirat, la încheierea noii polițe RCA te trezești cu bonusul resetat la zero.

    Culmea, ești același șofer, care între timp nu a fost implicat în niciun accident cauzat de el. Am scris AICI, pe larg, despre această țeapă dată de asiguratori și girată de ASF.

    Și tot culmea, dar de această dată a tupeului, un parlamentar se trezește acum să pună pe tapet o inițiativă legislativă, care se vrea în favoarea șoferilor.

    Șoferii disciplinaţi îşi vor putea păstra bonificaţia bonus-malus timp de 3 ani de la încheierea ultimei poliţe de asigurare RCA, chiar dacă îşi schimbă maşina, printr-o iniţiativă legislativă depusă de Cristi Berea, senator USR.

    Şoferii prudenţi vor putea beneficia astfel de preţuri mai mici la asigurarea RCA, timp de 3 ani, pe baza bonificaţiilor oferite prin acest mecanism.

    În prezent, bonificaţia obţinută de şoferi prin sistemul bonus-malus este anulată în momentul în care îşi schimbă autovehiculul.

    „Sistemul bonus-malus este un mecanism prin care şoferii prudenţi şi disciplinaţi primesc o reducere de preţ pentru asigurarea RCA. Raţiunea acordării acestui beneficiu nu are legătură cu autovehiculul deţinut, ci cu aptitudinile de a sofa şi cu prudenţa în trafic. Astfel, acesta nu ar trebui retras în momentul în care se schimbă vehiculul. Un şofer este disciplinat, atent şi precaut indiferent de maşină pe care o conduce, iar comportamentul responsabil trebuie încurajat şi răsplătit”, a declarat senatorul USR Cristi Berea.

    De ce o nouă țeapă și multă fanfaronadă politică pe seama ei?

    Pentru că acea limitare la 3 ani nu ar trebui să existe! Atât timp cât în bazele de date șoferul pe numele căruia nu sunt semnalate probleme, nu contează nici când își vinde mașina, nici când își cumpără alta, nici dacă este mai puternică sau nu. Totul ține de felul în care șoferul se comportă la volan. Deci, limitarea la 3 ani a menținerii beneficiului este o metodă, e drept că ceva mai elegantă decât prezenta, de a-i lua un drept dobândit prin comportamentul său responsabil.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro