No menu items!
More

    Vei putea conduce motociclete de 125 cmc cu permis categoria B, dar nu te bucura! Una dintre condiții limitează foarte mult opțiunile

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    După ce Senatul adoptase proiectul de lege care permitea posesorilor de permis categoria B să conducă și motociclete de 125 cmc, nu doar de maxim 50, a sosit și rândul deputaților să se pronunțe, dând și ei vot favorabil, în calitate de for decizional.

    Așadar, legea merge acum la promulgare și va modifica articolele din Codul Rutier care să permită posesorilor de permis categoria B să conducă motociclete, dar în anumite condiții.

    Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002, în sensul stabilirii valabilităţii permisului de conducere eliberat pentru categoria B şi în cazul anumitor tipuri de motociclete, dacă deţinătorul permisului are vârsta de 24 de ani împliniţi şi permisul eliberat pentru categoria B a fost obţinut cu cel puţin trei ani în urmă.

    Modificarea adusă Codului Rutier: „Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1.

    Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule.”

    Până aici, condițiile par normale, de bun simț, însă una dintre prevederi limitează drastic opțiunile celor care doresc să își achiziționeze o motocicletă de 125 cmc, fiind doar posesori de categoria B

    Prevederea în cauză este aceasta: pentru motocicletele cu transmisie automată.

    Știm că mulți visează la o motocicletă, chiar și de 125 cmc, multe țări europene permițând ceea ce de acum va permite și legislația românească. Doar că, cele mai multe vândute pe piață sunt second, fabricate cu ceva ani în urmă.

    Dintre acestea, puține au și transmisia automată, cele mai multe având cutie de viteză manuală. Doar la scuterele de 125 cmc este mai des întâlnită opțiunea cutiei automate, ceea ce va face ca să nu vedem pe străzi mulți posesori de categoria B care să își vadă visul de a avea o motocicșetă adevărată.

    Prețurile celor noi, care au această opțiune, nu sunt deloc mici, deci dacă vreți să conduceți o motocicletă clasică, nu un scuter de 125 cmc, iar bugetul nu vă permite un model nou, nu vă rămâne decât opțiunea de a urma școala de șoferi, urmând să susțineți examenul pentru categoria A1.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro