No menu items!
More

    Momentul accidentului mortal al salvamarului de la Constanța. Vitezometrul blocat la 170 km/h nu înseamnă neapărat viteza la impact

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Sinucidere sau teribilism sfârșit tragic pentru un tânăr de 24 de ani, care a ”zburat” peste un sens giratoriu, pierzându-și viața în urma impactului? Șoferul avea permisul suspendat, după ce polițiștii îl sancționaseră din cauza faptului că a fost surprind de aparatul radar cu 200 de km/h.

    Conform IPJ Constanța, „poliţiştii au constatat că un bărbat de 24 de ani nu ar fi adaptat viteza la configuraţia drumului şi ar fi intrat în coliziune cu amenajarea rutieră a sensului giratoriu.”

    Totodată, verificând identitatea șoferului în baza de date a poliției, s-a constatat că șoferul avea permisul suspendat din aceeași cauză: conducere cu viteză (mult!!!) peste limita legală.

    După accident, au apărut și date despre tânărul de 24 de ani. Era salvamar, provenit dintr-o familie destrămată în urma decesului tatălui și a plecării mamei care nu a vrut să mai știe de copiii ei. S-au descurcat singuri, cum au putut, însă a devenit evident că în cazul victimei acestui accident problemele din familie i-au afectat comportamentul. La acestea s-ar fi adăugat și probleme sentimentale.

    Cu o asemenea atitudine la volan, este de studiat cum a reușit să treacă testele pentru obținerea permisului de conducere, care se dovedesc a fi superficiale. Un astfel de șofer reprezintă un pericol pentru toți cei pe care îi întâlnește în cale. Din nefericire pentru el, dar din fericire pentru potențialele victime nevinovate, se afla singur în mașină, iar în calea s-a nu a apărut nimeni care să fie accidentat în momentul impactului cu sensul giratoriu.

    Polițiștii au găsit și o sticlă cu alcool în mașină, însă urmează să se stabilească la necropsie dacă tânărul era sub influența alcoolului sau a altor substanțe halucinogene.

    Acul vitezometrului s-a blocat la 170 km/h. Ce spun specialiștii despre ”garanția” că aceea ar fi fost viteza la impact

    Am observat în mai multe publicații că se spune ”cu certitudine” că accidentul în cauză s-a produs la 170 km/h. Nu este pentru prima oară când pe icars.ro tratăm acest subiect, dat fiind faptul că informația nu este relevantă, asta ca să nu spunem că poate fi falsă.

    Impactul a fost surprins de o cameră de supraveghere. Chiar dacă nu existau imagini, nu era greu de bănuit, după starea mașinii și după distanța de la locul impactului la cea unde mașina a ”aterizat”, faptul că șoferul conducea cu viteză excesivă.

    Asta nu înseamnă că avea viteza unde acul s-a blocat. Explicația este relativ simplă pentru faptul că acul blocat nu indică neapărat viteza reală a mașinii la impact. Șocul mecanic poate deplasa acul semnificativ, ceea ce poate însemna că șoferul ar fi putut avea în realitate viteză mult mai mare sau chiar ceva mai mică. 

    În cazul de față este evident că el conducea cu viteză excesivă, mult peste limita legală din localitate, dar vitezometrul nu reprezintă o certitudine în stabilirea cu exactitate a vitezei reale.

    Din păcate, din această tragedie rămânem cu încă o lecție despre ce înseamnă iresponsabilitatea la volan, despre efectele vitezei excesive, dar și despre faptul că reținerea unui permis de conducere nu înseamnă că șoferul în cauză nu va mai fi măcar pentru o perioadă un pericol pe drumurile publice.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro