No menu items!
More

    Directorul general Mercedes Benz: ”Costurile vehiculelor electrice vor rămâne mai ridicate decât ale celor cu combustie, în viitorul previzibil”

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Sunt sau nu sunt autovehiculele electrice o variantă reală pentru înlocuirea celor cu motoare cu ardere internă? Este întrebarea la care cu greu se poate răspunde, date fiind elementele care le diferențiază, în special cele în dezavantajul de moment pentru cele electrice.

    Costurile variabile pentru producţia de vehicule electrice vor rămâne mai mari în comparaţie cu modelele cu motoare cu ardere internă, în viitorul previzibil, a declarat duminică directorul general al Mercedes-Benz, adăugând că acest lucru va continua să alimenteze concurenţa intensă, transmite Reuters.

    Ola Kaellenius, director general Mercedes-Benz:

    „Costurile variabile pentru o maşină electrică sunt mai mari. Aşa va rămâne în viitorul previzibil.

    Costurile variabile care măresc preţul producţiei de vehicule electrice includ materiile prime pentru baterii, dezvoltarea de software şi preţurile electricităţii.

    Acesta este motivul pentru care grupul Mercedes lucrează pentru a optimiza costurile fixe şi alocarea resurselor pentru a atinge aceeaşi profitabilitate cu maşinile electrice ca şi cu motoarele cu ardere internă.

    Noul CLA vizează o utilizare a puterii de 12 kilowaţi-oră la 100 de kilometri şi o autonomie de 750 de km, în comparaţie cu 17 până la 18 kWh la 100 de km într-un SUV compact EQA 350, modelul Mercedes oferit astăzi.

    Bateriile pentru CLA vor fi produse de furnizorul cheie CATL şi ACC, la care Mercedes deţine o treime.

    Mercedes-Benz va oferi versiuni hibride şi integral electrice, nefiind planificate versiuni diesel.”

    Declarațiile directorului general al Mercedes Benz sunt o dovadă că se lucrează la îmbunătățirea tehnologiei și se speră ca performanțele să fie îmbunătățite. Doar că, de la ce se dorește și până la ce se poate ajunge nu există garanții că se va și întâmpla în realitate.

    În cazul de față, principala problemă de rezolvat pentru cei de la Mercedes este autonomia. Șoferii care au de făcut drumuri lungi nu sunt deloc mulțumiți de faptul că trebuie să facă pauze mari, destul de dese, comparativ cu o călătorie cu mașina clasică.

    Un alt dezavantaj de moment este lipsa infrastructurii, respectiv lipsa stațiilor de încărcare într-o proporție liniștitoare pentru cei care efectuează călătorii lungi.

    Citește și Sunt periculoase mașinile cu GPL? După exploziile cisternelor GPL de la Crevedia, au început inevitabil discuțiile…

    Nu în ultimul rând, prețul de achiziție reprezintă o mare problemă. După cum declara și directorul general al Mercedes Benz, pentru o bună perioadă va rămâne mare, mult peste ce își permite populația vizată să trează masiv de la combustia internă la motorul electric. Există și mașini electrice relativ ieftine, însă și calitatea acestora, dar mai ales autonomia, lasă de dorit.

    În plan secundar, deși se spune că reducerea poluării ar fi principalul motiv al schimbării propulsoarelor autovehiculelor, se pare că acest aspect nu reprezintă principala preocupare a celor care iau în calcul posibila schimbare. Pentru cei mai mulți contează cu prioritate prețul de achiziție, fiabilitatea, costurile de mentenanță și asigurarea unei autonomii satisfăcătoare. Pentru cei mai mulți rămâne neclară problema poluării, atât timp cât nu se știe cu exactitate cât de poluantă este producția autovehiculelor electrice și dacă acumulatorii acestor mașini nu devin chiar ei o mare sursă de poluare, dată fiind tehnologia de reciclare, care nu poate face față viitoarelor cerințe pentru mediu.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro