No menu items!
More

    Dacia anunță lansarea Spring 2. Arată puțin diferit, dar autonomia declarată e la fel ca la primul model

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Dacia a avut succes pe piața mașinilor electrice, lansând modelul Spring. ”Nu poate fi comparat cu Tesla sau cu Toyota, dar la aproximativ 10.000 de euro cu tichet Rabla Plus a meritat achiziția”, spun cei care nu aveau nevoi de deplasare pe distanțe mai mari de 200 de kilometri.

    Dacia Spring 2 va fi disponibilă în a doua parte a acestui an. Conform reprezentanților Dacia, ”noua versiune va avea un design mai robust, elemente noi de design interior, modelul rămânând cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă.”

    Comenzile pentru noul Spring vor putea fi făcute în primăvara anului 2024, iar lansarea pe piaţă este programată în a doua parte a anului, anunţă Dacia. Compania precizează că Spring rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, aşa cum a fost încă de la lansarea sa în 2021, excluzând subvenţiile guvernamentale.

    Citește și Subvenția pentru Rabla Plus scade la jumătate, de la 10.000 la 5.000 de euro. Vă mai tentează achiziția de mașini electrice?

    Pentru prima dată, va fi produs și modelul cu volan pe dreapta, pentru clienţi din Marea Britanie.

    Comunicatul Dacia: „Noul Spring deschide un nou capitol al evoluţiei sale, păstrând toate calităţile estetice care au contribuit la succesul generaţiei precedente, aducându-le însă la un nivel superior. Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generaţie a modelului Duster. Modelul beneficiază astfel de un aspect mai robust, cu mai multă personalitate, în timp ce interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generaţia anterioară.

    Dacia Spring rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, aşa cum a fost încă de la lansarea sa în 2021 (excluzând subvenţiile guvernamentale).

    În ceea ce priveşte design exterior, un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât şi transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generaţii Duster, este prezentă atât la blocurile optice faţă, cu tehnologie LED, cât şi la cele din spate. Jantele de 15” sunt disponibile în standard pe versiunile cu motor de 65 de cai putere.

    Protecţiile laterale din partea inferioară a portierelor sunt uşoare, uşor de instalat şi uşor de înlocuit. Elementele din crom au fost eliminate, aşa cum este cazul pentru toate modelele Dacia. Barele de pavilion au fost, de asemenea, eliminate, ceea ce a dus la scăderea greutăţii vehiculului şi la ameliorarea profilului aerodinamic al caroseriei.

    Noul Spring va fi disponibil într-o gamă de şase nuanţe, inclusiv noul Beige Safari şi Brick Red.

    La interior, Dacia Spring va avea o planşă de bord complet nouă, care va integra o nouă gamă de ecrane digitale.

    Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelurile de echipare, şi de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare.

    Paleta de culori şi materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opţiuni esenţiale cu scopul de a controla costurile – pentru a rămâne fidel poziţionării « value for money », specifică mărcii Dacia.

    Semnătura emblematică în formă de Y se regăseşte în forma aeratoarelor, (de culoare albă pe nivelele de echipare standard şi de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme). Partea centrală a planşei de bord este colorată diferit, în funcţie de nivelul de echipare: Alto Grey pe versiunea Essential, Brick Red pe Expression, Kaki Lichen pe Extreme.”

    Greutatea redusă, combinată cu eficienţa motorului, îi asigură noului Spring un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km, menţinând astfel costurile de utilizare la un nivel scăzut.

    Bateria compactă de 26,8 kWh va asigura o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile, oficialii Dacia precizând că omologarea în acest sens este în procesul de desfăşurare.

    Citește și Cu cât a scăzut autonomia unei mașini electrice, în condiții de ger. Experiența unui posesor de Dacia Spring

    Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puţin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW.

    Opţional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro