În general, pentru brandurile premium nu sunt probleme legate de puterea de cumpărare. Clienți cu bani au fost și vor fi întotdeauna, doar că în această perioadă nu prea au ce să cumpere.
Conform datelor Reuters, vânzările Mercedes-Benz au scăzut puternic în trimestrul al doilea, împiedicate de problemele de aprovizionare şi de blocajele cauzate de coronavirus în China, a anunţat luni producătorul german de automobile.
S-au livrat 490.000 de maşini de pasageri din aprilie până în iunie, în scădere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pentru prima jumătate a anului 2022, divizia sa de autoturisme a înregistrat o scădere cu 16% a vânzărilor, la un total de 998.000 de livrări.
Vânzările din trimestrul al doilea au scăzut cel mai mult în China, cea mai importantă piaţă unică, scăzând cu 25%, la 163.700 de vehicule, au declarat pentru Reuters reprezentanții producătorului auto.
Vânzările din regiunea Asia s-au redus cu 20%, în principal din cauza măsurilor de izolare, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 10%, iar cele din America de Nord au înregistrat o scădere de 3% în trimestrul analizat.
Mercedes-Benz îşi menţine totuși prognoza pentru 2022 privind o uşoară creştere a vânzărilor faţă de 2021, a declarat un purtător de cuvânt.
În pofida preocupărilor legate de accelerarea inflaţiei, ”cererea din partea clienţilor rămâne ridicată”, a spus directorul de vânzări Britta Seeger.
Citește AICI despre un exemplar foarte rar de Mercedes, care a ajuns pe standurile de verificare de la RAR România.
Modelele de lux în special, precum Maybach şi maşinile electrice din seria de modele EQ, sunt deosebit de populare, a spus Seeger într-un comunicat.
Divizia mai mică Mercedes-Benz Vans a rămas puţin sub nivelul de anul trecut, cu 100.000 de unităţi vândute la nivel mondial în trimestrul al doilea, potrivit producătorului auto.