No menu items!
More

    Ce să-i faci mașinii, ca să nu o poți vinde – Dusterul cu coviltir de 50.000 de euro

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Pentru unii mașinile sunt doar mijloace de transport, care să îi ducă din punctul A în punctul B. Pentru alții sunt acele pasiuni costisitoare, care au permanentă nevoie de tot felul de îmbunătățiri estetice sau tehnice. Depinde de pasiune și buget până unde poți ajunge, dar în mare măsură depinde și de inspirație. Un Duster nu a avut parte de nimic din toate acestea, dar asta nu l-a împiedicat pe proprietar să îl pună la vânzare cu un preț cât două exemplare noi și bine dotate.

    Dacia Duster 2 a apărut în 2017, reeditând succesul primului model. Prețul accesibil, sensibil mai mic decât al mărcilor concurente pe același segment, relativ puține probleme tehnice au constituit rețeta succesului.

    Nu cu mult timp în urmă, anunțam lansarea Dacia Duster 3 – detalii AICI 

    Dacă spunem că varianta de bază a noului Duster pornește de la aproape 20.000 de euro, cu cât vă imaginați că s-ar mai putea vinde un Duster din penultima generație? Puteți avansa orice sumă sub această valoarea, dar în niciun caz nu veți spune cu… 50.000 de euro.

    Și dacă din greșeală avansați un asemenea preț, logic este să ne gândim ”dar ce ar putea avea un Duster 2 pentru a ajunge să coste mai mult decât dublul modelului mai nou?”

    Mașina din imagine a fost fabricată în 2021 și acum apare la vânzare pe cel mai mare site de profil din Germania, mobile.de, cu un preț aiuritor… 50.000 de euro. Proprietarul a postat-o și pe alte siteuri de mașini second, e drept cu un preț mai mic… 47500 de euro.

    De ce vrea atât de mult pe ea? Are 36.000 de km, dar asta nu justifică un preț de 4 ori mai mare decât cel real.

    Motorul din anunț este același 1.5 DCI, deci nu a apărut vreun motor Porsche sub capotă.

    Proprietarul ”justifică” totuși dotările ”de excepție” în descrierea anunțului de vânzare: ”Piesa de rezistență a acestei mașini este cortul montat pe acoperiș. Acesta se poate monta sau strânge direct în carcasa proprie, iar accesul se face prin intermediul unei scări. Este un mod mai ferit de a campa, deoarece cortul este montat pe mașină, nu pe sol, fiind mai puțin expus la insecte sau la animalele ce se ascund prin pădure.”

    Și nu este totul… mașinii i s-a scos bancheta pentru a face loc utilităților, precum un aragaz, o chiuvetă, chiar și o mică boxă frigorifică.

    Măcar suntem liniștiți. Proprietarul ne asigură că bancheta din spate poate fi remontată, dacă noul proprietar dorește.

    Curioși din fire, acum căutăm să găsim un cort cu accesorii care să valoreze peste 35.000 de euro, asta ca să înțelegem diferența de preț de la valoarea reală de piață a unui Duster 2 second și până la 50.000 de euro.

    Ar mai fi o variantă pe care o putem lua în calcul drept ipoteză plauzibilă: partenera de viață a proprietarului îl forțează cumva să vândă ceea ce noi am numit ”Dusterul cu coviltir”, iar el face tot posibilul să nu reușească să încheie tranzacția cu mașina de care s-a atașat sufletește atât de mult.

    Anunțul este real, textul poate fi tratat ca un pamflet 🙂

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro