No menu items!
More

    4 din 5 BMWuri din România au fost implicate în accidente. Explicația unui ”fenomen” care nu are legătură cu marca, ci cu șoferul

    Publicat pe:

    Nu marca este de vină, ci șoferul. Atenție, nu toți șoferii de BMW sunt la fel, deși și cei cu mintea întreagă ajung să fie detestați de ceilalți participanți la trafic. O statistică a celei mai cunoscute platforme de verificare a stării mașinilor second confirmă ceea ce a devenit deja o ”legendă”.

    80,3% dintre toate BMW-urile din România care au fost verificate pe carVertical fuseseră avariate în trecut. Honda (79,3%), Hyundai (71,1%), Porsche (69,6%) și Mitsubishi (68,5%) sunt, de asemenea, deteriorate des.

    Mașinile Alfa Romeo din România sunt cel mai puțin avariate – doar 42,5% din toate vehiculele verificate pe carVertical au fost avariate. Renault (44,6%), Jeep (45,6%), Peugeot (46,4%) și Nissan (46,5%) au procentaje asemănătoare.

    Vehiculele Citroen suferă cele mai puține accidente – modelele Renault au avut în medie 1,77 daune descoperite pe carVertical, Alfa Romeo – 1,79, Renault – 1,81, Nissan – 1,88 și Peugeot – 1,89.

    Acești producători se concentrează pe producerea de mașini de clasă economică care nu atrag de obicei șoferii pasionați de viteză și prin urmare ajung să aibă accidente mai rar.

    De ce BMW pus la zid și de ce nu unii dintre șoferii care aleg această marcă?

    Alegerea unei mașini se face având la bază mai multe criterii. În primul rând trebuie să ne placă designul. Noi conducem acea mașină, deci noi știm cel mai bine ce este pe gustul nostru. Nu celorlalți trebuie să le placă…

    În al doilea rând, depinde de ce nevoi avem, dacă avem familie sau nu, dacă utilizăm mașina preponderent în regim urban sau pentru călătorii lungi, dacă avem nevoie de spațiu pentru mai multe bagaje, plus alte criterii care țin de utilitate. O mașină care nu este aleasă ținând cont de toate acestea ne va da mereu motive de nemulțumire.

    Nu toți ne pricepem la mașini din punct de vedere tehnic. Auzim tot felul de păreri, mai mult sau mai puțin avizate, deci și ceea ce ajungem să credem poate fi diferit de realitate. Care-i mai fiabilă, care-i mai ieftină la întreținere, care-i mai performantă? Sunt întrebări la care nimeni nu poate răspunde 100% obiectiv, atât timp cât nu a testat suficient fiecare model în parte pentru a avea o bază comparativă. În plus, mașinile nu se deteriorează doar din cauze tehnice specifice modului în care au fost proiectate și asamblate, ci și din cauza felului în care au fost conduse și întreținute.

    Dincolo de toate părerile mai mult sau mai puțin avizate, un lucru este cert: nu există mașină perfectă! Toate au plusuri și minusuri, despre care este bine să ne informăm și să le avem în vedere în perioada de exploatare a achiziției.

    Și dacă până acum am făcut referire la câteva aspecte care țin de alegerile firești, nu doar în domeniul auto, trecem acum la capitolul ”imagine”. Știți foarte bine că multe alegeri se fac pentru ceea ce vrem să transmitem.

    Chiar dacă nu au avut nicio contribuție în proiectarea unei mașini, deci nu au niciun merit, unii cred că marca aleasă îi face să pară ”cineva”, mai exact altcineva decât sunt în realitate. Știu ei că mașina înseamnă statut social, că le conferă prestanță, putere etc.. Ține de educație să conștientizăm că valoarea unui individ nu este dată de o mașină, de nimic material. Cum la capitolul educație nu prea ne raportăm la aceleași valori, este firesc să apară și diferențele de percepție.

    Și dacă tot este vorba despre BMW, căci în jurul acestei mărci se axează discuția momentului, succesul ”Bimmerului” nu este doar în România. Rechini, ursuleți, pisicuțe sau alte denumiri legendare au fost atribuite unor modele care chiar au făcut istorie. Design aparte, performanțe de top la vârfurile de gamă, motoare fiabile, toate au contribuit la crearea unor mituri. Desigur, BMW nu este singurul brand cu performanțe. Au fost și alte mărci care au excelat, unele cu performanțe mult mai bune.

    După cum desigur ați observat, ceea ce se produce în prezent tinde să intre în zona în care ”se scaldă” cam toți producătorii… accent pe tehnologie și mai puțin pe design. Mașinile ajung să semene, să ofere performanțe similare în fiecare categorie, de la sport la limuzine și SUVuri. Dar, când vorbim despre mașini implicate în accidente, ne referim la modele mai vechi, devenite acum accesibile pe piața second, unele la prețuri foarte mici.

    Așa au ajuns mașini cu motoare comune să fie privite ca ”super-caruri”, deși performanțele lor sunt de domeniul banalului. Nu sigla de pe capotă pune puterea la roată, nu sigla te transformă într-un pilot experimentat, capabil să facă spectacol cu mașina. Și cel mai important, uităm că drumul public nu este pistă de curse. Din nou… educația!

    Așa se face că ce au văzut în filme, ce au auzit de la prieteni, ce au văzut la cei care își construiesc propria imagine pe ceva pentru care nu au avut nicio contribuție, le dă unora speranța că pot fi ”acolo”, undeva într-un top care nu contează în realitate. Nu a mai contat că au cumpărat un ”cazan” cu siglă, o mașină nesigură cu ”volan pe lumea ailaltă”. Da, mereu au argumente pro, dar statisticile dure îi contrazic.

    În realitate, contează un clasament trist… cel al deceselor survenite în urma unor accidente. Sunt vieți pierdute prematur, sunt destine care ar fi putut fi altfel, oameni care să se bucure de viață nu de un moment bazat pe o falsă iluzie în care nu au demonstrat nimic… nimănui.

    Din 30 de ani de condus, 25 au fost la volanul acestei mărci, pe care unii au ajuns să o deteste. Și nu am cauzat niciodată vreun accident cu niciun model deținut, mai mult sau mai puțin performant. Știu să semnalizez :), nu presez lumea din spate, nu intru în depășiri ”kamikaze”. Alegerile sunt pe criteriile expuse în prima parte, nu pe cele amintite la final. Și știu cum este ca unii să te privească ”dubios”, dar pot să trăiesc cu asta. Am scris aceste rânduri pentru cei care fac alegeri ținând cont de ”ce crede lumea”. Nu suntem nici mai frumoși, nici mai deștepți dacă alegem o anumită marcă. De ”lume” trebuie să ținem cont doar în măsura în care trebuie să înțelegem și să ne asumăm că trăim într-o comunitate pe care nu trebuie să o punem în pericol.

    Ca voi, știu ce ”specimene” sunt asociate cu marca. La fel de bine știți că mitocănia poate să se manifeste și la volanul unui Logan. E diferită ca mod de exprimare, dar tot mitocănie este. Includeți aici orice marcă de mașină, pentru că, repet, nu e despre marcă, ci despre om.

    Am început prin a vă prezenta o statistică a unei platforme unde am avut neplăcerea să găsesc multe date eronate, neconforme cu realitatea (vezi în articolul de AICI). Gâdiți-vă doar că, atunci când veți achiziționa o mașină second, puteți lua un BMW cu istoricul impecabil, verificat așa cum trebuie, cum la fel de bine puteți alege un Citroen dintre puținele avariate, așa cum spune statistica, asta dacă nu verificați mașina nu neapărat pe o aplicație, ci într-un service serios. Poate că un BMW este ceva mai sigur din anumite puncte de vedere, dar sunt mărci mult mai sigure. Toate se supun acelorași legi ale fizicii, iar la viteze mari aproape că nici nu mai contează câte de bine a fost proiectată ”fierătania”. Nu-i testați limitele, pentru că riscați să nu mai fiți în măsură să trageți concluzii…

    Dacă vă place marca, dacă vă satisface nevoile care țin de utilitate nu de un presupus statut, atunci alegerea trebuie să fie una personală, însă care să țină cont de starea tehnică, de siguranță și de asumarea costurilor care să mențină mașina în condiții optime. Alegerea poate fi BMW, Mercedes, Audi, Toyota, Renault, Skoda, Dacia sau orice altă marcă. Voi să fiți mulțumiți și să aveți de făcut drumuri cât mai plăcute și sigure!

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro