No menu items!
More

    Suedezii lansează mașina care se asamblează ca mobila de la Ikea. Ai da 10.000 de euro pe o mașină mai urâțică decât o noptieră nereușită?

    Publicat pe:

    Când vine vorba despre mobilitate, industria mijloacelor de transport se dovedește a fi foarte inventivă, căutând să se adapteze tendințelor actuale. Și cum se lucrează intens pentru scoaterea de pe piață a mașinilor cu motoare pe ardere internă, apar tot felul de proiecte în zona mașinilor electrice.

    Nu vom relua discuția despre fiabilitatea electricelor, despre lipsa infrastructurii care să le facă în momentul de față opțiuni serioase. Astăzi, vă vom prezenta o mașină electrică, propusă pieței de suedezi, nație pe care până nu cu mult timp în urmă o consideram serioasă. Este suficient să spunem Volvo și Scania și este evident ce părere aveam despre suedezi. Ne amintim cu plăcere și de ceea ce a însemnat brandul SAAB, dispărut din păcate din cauza managementului defectuos. Mașinile însă erau adevărate bijuterii tehnice.

    În fine, Volvo a ajuns la chinezi, pe segmentul autoturismelor și SUVurilor. Suedezii păstrează încă supremația pe segmentul camioane cu Volvo și Scania.

    Mai nou, suedezii își încearcă norocul cu o îmbinare tehnică a succesului auto cu cel din industria mobilei. Pare bizară asocierea inginerească, dar suedezii vin pe piață cu un autovehicul pe care să ni-l asamblăm singuri, așa cum facem cu mobila de la celebrul lor brand Ikea…

    Luvly O este prima mașină concepută pentru a fi livrată dezasamblată

    Mașinuța poartă numele startup-ului Luvly, din Stockholm, fondat în 2015, care spune că vânzarea acesteia sub formă dezasamblată poate reduce semnificativ emisiile de carbon produse prin livrare.

    Pe lângă această formă inedită de livrare, compania speră că și alte avantaje ale modelului, precum greutatea sa foarte mică și bateriile interschimbabile, vor face transportul sustenabil mai accesibil, relatează CNN.

    ”Cântărind sub 450 de kilograme, mai puțin de un sfert din greutatea unei mașini obișnuite, Luvly are o autonomie de 100 de kilometri și poate atinge o viteză maximă de 90 km/h, suficientă pentru majoritatea navetiștilor și drumurile de zi cu zi din zonele urbane”, spune producătorul.

    Livrarea mașinii într-un pachet nu înseamnă că fiecare cumpărător trebuie să se apuce să o asambleze conform instrucțiunilor – pentru a putea circula legal pe străzi, aceasta trebuie totuși asamblată într-un atelier autorizat, înainte de a fi oferită clientului. Dar, cum multor oameni le place să ”șurubărească”, asamblarea unui model Luvly va fi o provocare.

    Deși nu implică autoasamblarea, conceptul folosit de IKEA a avut o mare influență. Håkan Lutz, CEO-ul și cofondatorul companiei, spune că ”Luvly încearcă să facă ceea ce IKEA a făcut în sectorul mobilei, cu o calitate destul de bună și un design foarte drăguț, ieftină și eficientă pentru oricine”.

    Luvly O funcționează cu două baterii reîncărcabile de 16 kilograme, care pot fi înlocuite cu un alt set pentru ca mașina să rămână încărcată.

    Luvly încă testează un prototip al modelului Luvly O, dar speră să lanseze mașina anul viitor cu un preț estimativ de 10.000 de euro.

    Despre siguranța oferită ocupanților mașinii, în caz de impact, nu avem ce discuta. Se fac teste computerizate, dar suntem oameni serioși și înțelegem ce înseamnă siguranța într-o cutie de conserve cu design minimalist și economie de materiale.

    În fine, trebuie să admitem că propunerea suedezilor ne-a amuzat, imaginându-ne cum este să primim un colet mai mare, din care să asamblăm o mașină așa cum am asambla o noptieră. Vă oferim la final și câteva imagini, pentru a înțelege mai bine de ce considerăm că noptiera are toate șansele să fie mai frumoasă decât ”mașina” Luvly.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro