No menu items!
More

    Școala de șoferi de la 16 ani și permis de la 17 ani? Comisia Europeană vrea să schimbe legislația rutieră

    Publicat pe:

    Comisia Europeană este guvernul UE. Deciziile acesteia se aplică în statele membre UE, care astfel își aliniază legislația. În cazul celei rutiere, mai ales a celei legate de vârsta de la care se poate obține permisul de conducere, discuțiile sunt extrem de virulente.

    Comisia Europeană vrea să schimbe o parte dintre legile circulației. Conform noului pachet de propuneri, școala de șoferi poate fi urmată după împlinirea vârstei de 16 ani, iar cei interesați pot lua permisul după 17 ani.

    Atenție, modificarea nu vizează acel tip de permis B1 sau A1, ci chiar permisul care dă drepturi fără limitare a vitezei la 50 km/h și a capacității vehiculului condus la 50 cmc!

    În ce condiții vor fi făcute modificările și care sunt restricțiile

    Conform modificărilor vizate de C.E., tinerii vor putea să obțină permisul de conducere de la 17 ani dar la început nu vor avea voie să conducă neînsoțiți. Singuri, vor putea șofa abia de la 18 ani.

    Din acest punct încep discuțiile în contradictoriu. Principalul argument al celor care contestă proiectul C.E. ține de numărul mare de accidente grave provocate de tinerii fără experiență și ”insuficient de copți”/experimentați. Teribilismul la vârstă fragedă este ceea ce îi sperie pe cei care circulă legal pe drumurile publice.

    Citește și Depășirea vitezei legale cu peste 100 km/h – noul proiect de lege care prevede confiscarea mașinii și 6 luni de suspendare a permisului

    Să nu uităm că există acea condiție obligatorie care șoferul cu vârstă între 17 și 18 ani să nu aibă dreptul să conducă neînsoțit. Ar putea fi un argument în favoarea lui și o garanție pentru cei care se tem.

    Comisia Europeană propune și alte modificări ale legislației rutiere

    În cazul în care un stat membru decide să priveze de dreptul de a şofa un conducător auto din cauza unei infracțiuni săvârșite pe teritoriul său, această decizie să aibă efect în întreaga Uniune Europeană.

    Noua directivă va introduce și o perioadă de probă de cel puțin 2 ani de la promovarea examenului și, în același timp, o regulă pentru toleranță zero pentru conducerea în stare de ebrietate.

    Vor fi și câteva măsuri pentru a adapta formarea și examenele, în sensul pregătirii mai bune a șoferilor pentru proporția tot mai mare de utilizatori vulnerabili ai drumurilor.

    [ays_poll id=”8″]

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro