No menu items!
More

    Decât o mașină ”tunată sub nucul din grădină”, mai bine una modestă dar îngrijită tehnic și estetic

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Ai o mașină. Nu contează anul, marca, dotările. Fiecare are ce-și permite și nu este o rușine, atât timp cât își îngrijește mașina. Problemele apar când o tratezi ca pe o jucărie, fără să iei în calcul aspectul esențial: starea tehnică a unui mașini care circulă pe un drum public, deci poate să devină un potențial pericol nu doar pentru posesor.

    Spuneam că nu contează ce mașină ai. Fie că îți place în mod deosebit ceea ce conduci, fie că este doar un bun care îți acoperă nevoile de mobilitate și nu te interesează să fie o marcă anume și cu cine știe ce performanțe, important este ca mașina să fie în regulă.

    Ce înseamnă o mașină în regulă?

    În primul rând o mașină întreținută, într-o stare tehnică foarte bună, care să respecte cerințele legale. Știm că nu mulți își permit să le țină ”la linie”, că mai mereu au ceva de făcut la mașină, dar starea tehnică trebuie să fie principala preocupare. Abia după ce reușim să acoperim costurile în acest segment ne putem gândi la alte investiții, care țin de design sau performanță.

    Un alt aspect important este ce fel de modificări aducem în zonele de aspect și performanță, pentru că oricine știe că nu toate sunt legale. Dacă inversăm prioritățile și facem investiții întâi în aspect și performanță, apoi ne ocupăm de problemele tehnice, în cazul în care ne mai permite bugetul, atunci nu mai este în regulă.

    Înțelegem dorința, mai ales în ceea ce îi privește pe cei mai tineri dintre noi, de a avea o mașină mai bună, modificată, frumoasă etc.. Și noi avem astfel de pasiuni, dar trebuie să înțelegem că între ”wow!” și ”penibil…” granița este foarte ușor de trecut.

    Un astfel de exemplu vine încă o dată de la Registrul Auto Român. Și spunem încă o dată, pentru că prezentaseră un caz similar, nu cu mult timp în urmă, pe pagina oficială de Facebook a instituției. (vezi AICI)

    RAR: ”Acel moment când investești toți banii în sistemul “exhaust cut-off” și nu îți mai rămân fonduri pentru repararea pragului străpuns de rugină sau înlocuirea anvelopelor complet uzate.

    Acest autovehicul s-a prezentat la RAR Bacău pentru redobândirea certificatului de înmatriculare, dar colegii noștri au decis anularea ITP pentru deficiențele constatate.”

    Pentru cei mai puțin familiarizați, exhaust cut-off este o modificare fake. Practic, se deviază gazele de evacuare, fiind eliminate înainte de ceea numim toba finală. În afară de zgomot, mașina nu are niciun aport de putere, proprietarul fiind doar ”încântat” de zgomot, de aparența unui motor sport. Situația este în realitate jenantă, chiar și un neinițiat în domeniu dându-și seama că este doar un generator de zgomot, nu o mașină de apreciat.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro