No menu items!
More

    O modificare prostească a mașinii te poate lăsa fără certificat de înmatriculare. Cazul posesorului unui AUDI, prezentat de RAR (galerie foto)

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Pasionații din domeniul auto știu că pot face numeroase modificări. Unele sunt legale, altele afectează caracteristicile de omologare și atrag după sine necazuri mari, mai ales că redobândirea talonului reținut se face doar după ce proprietarul dovedește că a adus mașina la starea inițială.

    Una dintre modificările care poate genera probleme este cea a sistemului de evacuare. ”Am făcut-o să sune mai bine, să sune a mașină sport, să îi cresc performanțele etc.” Sunt tot felul de motive, care însă exced cadrul legal.

    Unele dintre modificări sunt destul de greu de depistat, chiar și la RAR, însă în cazul prezentat astăzi naivitatea proprietarului este greu de înțeles.

    Cazul a fost făcut public pe pagina oficială de facebook a RAR:

    ”Posesorul acestui autovehicul a venit la RAR Bacău pentru redobândirea certificatului de înmatriculare, reținut pentru lipsa ITP.

    Până aici, nimic anormal am putea spune, cu excepția faptului că a circulat fără inspecția tehnică periodică valabilă. Si cu excepția lipsei filtrului de particule (DPF). Și cu excepția prezenței unui sistem de tipul “exhaust cut-off”, care putea fi activat cu telecomanda din torpedou. Practic, această improvizație face ca evacuarea gazelor și a sunetului să se facă înainte de toba finală.

    Lipsa filtrului de particule (DPF), combinată cu schimbarea fluxului normal al evacuării, nu mai asigură încadrarea în norma de poluare specifică acestui autovehicul și reprezintă o modificare neomologată adusă sistemului de evacuare. Pe scurt, motiv de respingere la inspecția tehnică periodică.”

    Așadar, știind că nu poate trece ITP-ul cu o asemenea modificare, proprietarul circula sperând că nu va fi oprit în trafic. Mulți spun că ”rezolvă” problema la stații ITP obscure, contra unei sume modice, însă și așa riscă să fie depistați, dacă mașina este blocată aleatoriu de sistemul informatic al RAR, în câteva minute venind un inspector să verifice conformitatea constatării făcute în acea stație. Pentru a evita cazurile de corupție, RAR trimite inspectori din alte județe decât cel unde își au locul de muncă.

    Modificările cum ar fi eliminarea filtrului de particule trebuie readuse la starea inițială. Pentru redobândirea talonului, proprietarul nu doar că trebuie să cumpere un filtru funcțional, cu senzorii aferenți, ci și să facă resoftarea, pentru că nu este suficientă doar înlocuirea fizică. În cazul șoferului depistat de RAR cu modificările menționate, acesta va fi nevoit să își repună aproape întreg sistemul de evacuare original.

    *Nu este o rușine să ai o mașină standard, chair și mai veche dar întreținută exemplar, comparativ cu a avea o mașină pe care o ”modifici”, ca să pară ceea ce nu este de fapt.

    Foto RAR

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro