No menu items!
More

    Un mare campion la automobilism, Titi Aur, te învață cum să faci economie de carburant

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Tipul de mașină pe care o avem și modul în care o conducem și o echipăm influențează puternic consumul. Dacă plecăm cu demaraj de la semafor, accelerăm des și frânăm brusc, atunci consumul va fi mai mare decât în cazul unui stil de condus relaxat.

    Inflația anuală a ajuns la 14,5% în luna mai, iar costul carburanților a crescut cu 38,5% față de aceeași lună a anului trecut, conform datelor Institutului Național de Statistică (INS). Într-un interviul acordat de Titi Aur pentru libertatea.ro, acesta detaliază ce putem face pentru o reducere reală a consumului de carburant.

    Ce fel de mașină ne trebuie

    Primul lucru pe care îl poate face cineva este să se gândească ce fel de mașină are nevoie: dacă vrea una puternică, cu motor mare, sau una potrivită, pentru deplasare la serviciu și ieșiri în weekend.

    „În primul rând trebuie să te gândești dinainte de a cumpăra mașina ce fel de mașină vrei. Vrei una puternică? Sau îți trebuie doar să te deplasezi? Apoi contează ce fel de motorizare vrei, în funcție de ce fel de activități ai de făcut”, a declarat Titi Aur.

    Motorul: diesel sau benzină?

    Acesta spune că pentru șoferii ocazionali, o mașină pe motorină nu este recomandată. De asemenea, nu este recomandat un autoturism cu motor de capacitate mare, chiar dacă este pe benzină, deoarece acesta consumă mai mult, întreținerea este mai mare, la fel și taxele.

    Întreținerea mașinii. Foarte important este și cum întreții mașina.

    „O mașină întreținută va consuma mai puțin decât una neîntreținută”, explică Titi Aur. Concomitent, o mașină neîntreținută se va uza mai mult și mai repede. 4. Stilul agresiv de condus crește consumul, viteza, la fel Stilul de condus este la rândul său important.

    „Stilul agresiv înseamnă dublarea consumului. Agresiv nu înseamnă neapărat să claxonezi non-stop, pot să merg în limita legală, dar greșit. Spre exemplu, pot să accelerez fără să fac demaraj și fără să frânez puternic.

    Dacă văd că e aglomerație, simpla ridicare a piciorului de pe accelerație înseamnă o frânare”, comentează fostul pilot de raliuri.

    Presiunea din anvelope

    Un alt aspect care contează este echiparea mașinii. Există anvelope pentru un consum mai mic, care nu sunt neapărat cele mai ieftine. Acestea au mai mulți indicatori ce pot fi urmăriți, precum zgomot sau aderență, arată Titi Aur. Acesta detaliază și o capcană în care pot intra șoferii.

    „Pentru a face economie la carburant, vă dau un pont: umflați mai mult anvelopele. Dar atunci voi uza mai mult mașina și nu voi avea aderență. Vom face economie la carburanți, dar ca să fac economie pe ansamblu trebuie să umflăm anvelopele la presiunea corectă. Aceasta este cea trecută pe capac sau în cartea tehnică”, arată Aur.

    Carburanții cei mai ieftini se consumă mai repede.

    Deși pare paradoxal, expertul recomandă evitarea carburanților ieftini pentru a face economii. „Trebuie să punem carburanți de bună calitate. Cei mai ieftini sunt o păcăleală, se consumă mai mult”, susține Titi Aur.

    Supraîncărcarea mașinii

    Următorul aspect ce trebuie luat în calcul este supraîncărcarea mașinii. Pilotul spune că nu trebuie să circulăm cu mașina încărcată degeaba și dă ca exemplu portbagajele exterioare, fixate pe acoperiș.

    Acestea trebuie date jos dacă nu sunt folosite decât de câteva ori pe an. „Dacă am portbagaj sus influențez aerodinamica, iar acesta frânează mașina, care consumă mai mult. La fel, dacă am două bare sus, fac zgomot și influențează aerodinamica”, punctează acesta.

    Trebuie luate în calcul toate costurile

    În final, acesta spune că nu doar consumul de carburant contează, ci economiile totale realizate. „Când vorbim de consum trebuie să luăm în calcul toate aspectele: ulei, plăcuțe de frână, bucșe, piese de schimb. Dacă intri cu viteză în toate gropile, atunci ai consum mai mult și te pui și în risc”, a conchis Titi Aur.

    Atenție la aerul condiționat!

    Un element care crește consumul, în special în zilele caniculare de vară, este folosirea aerului condiționat. Potrivit EPA – Agenția de Protecția Mediului din SUA – folosirea aerului condiționat scade cu 25% eficiența unei mașini, scrie fueleconomy.gov, un site american guvernamental specializat în reducerea consumului de carburanți.

    Instituția americană are și alte sfaturi:

    Lăsați puțin geamurile jos atunci când rulați la viteze mici; folosiți aerul condiționat doar pe autostrăzi. Parcați la umbră sau folosiți echipamente parasolare de protecție pentru a preveni încălzirea cabinei.

    Nu folosiți aerul condiționat mai mult decât aveți nevoie și nu setați temperatura sub cea necesară. Conduceți puțin timp cu geamurile deschise atunci când folosiți aerul condiționat. Acest lucru va scoate mai rapid aerul cald din interior și va pune mai puțină presiune pe instalația de aer condiționat.

    Nu staționați cu aerul condiționat pornit. Acesta trebuie pornit după ce porniți mașina. Cea mai mare parte a sistemelor răcesc mașina mai rapid la viteze mai mari. Citiți cartea tehnică a mașinii. Aici găsiți informații despre cum funcționează cel mai bine aerul condiționat.

    În cazul mașinilor electrice sau plug-in hybrid, prerăcirea cabinei făcută în timp ce cablul de alimentare este conectat duce la o autonomie mai mare a bateriei. Folosirea unei setări de temperatură mai mari va duce la folosirea unei cantități mai mici de energie.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro