No menu items!
More

    Boicotați nesimțirea speculanților! E foarte simplu și e valabil nu doar pentru piața carburanților

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Nu de puține ori v-ați întrebat ce putem face să schimbăm lucrurile, să influențăm ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Și nu de puține ori, mulți dintre noi își răspund: ”suntem prea mici pentru a schimba ceva…” Pentru cei sceptici sunt următoarele rânduri. Noi, echipa ICars, un site dedicat pasinaților auto-moto, afectați în această perioadă de fenomene care pot fi stopate, am decis să ne implicăm în conștientizarea și mobilizarea cititorilor noștri.

    Individual aveți dreptate… suntem prea mici. Dar nu uitați că suntem mulți și că puterea tocmai din asta vine, dacă o coordonăm corect, dacă împreună sancționăm derapajele unor jucători din piață, indiferent de profilul pieței.

    Deja vă este cunoscută situația nebuniei care s-a declanșat, ieri, la stațiile de carburanți. Am explicat cum s-a produs și cum ministrul Energiei a reacționat inacceptabil, pe lângă problema de fond, fapt pentru care considerăm că trebuie demis.

    Citește aici ”Motivele pentru care ministrul Energiei trebuie demis, după gafele impardonabile din ”nebunia” scumpirii carburanților”

    Dar, dincolo de așteptările față de guvernanți, atunci când aceștia se dovedesc incapabili să sancționeze derapajele unor entități, o putem face noi.

    Concret, eu sunt decis să nu mai alimentez de la benzinăriile MOL din două motive:

    1. Motivul logic – doar nu o să mă duc la stația cu cei mai scumpi carburanți…
    2. Motivul care ține atitudine – nu vreau să susțin o companie care s-a gândit să speculeze un moment, pentru a-și acoperi găurile financiare din țara de origine pe spatele românilor. Ai încercat să speculezi un moment nejustificat de evoluția prețurilor de pe bursele petroliere (în scădere!), te boicotez fără nici cea mai mică urmă de regret, îndemnându-i și pe ceilalți să o facă.

    Cum o pot face? Este simplu, căutând stațiile concurente care au cele mai mici prețuri. Știu că mulți deja sunteți familiarizați cu aplicațiile online, însă pentru cei care nu știu cum să găsească rapid cele mai bune prețuri din zona în care se află sau pe care urmează să o tranziteze, aveți aici link-urile utile:

    https://www.peco-online.ro/index.php, 

    https://monitorulpreturilor.info/Home/Gas (aceasta fiind aplicația Consiliului Concurenței)

    Deci… ne informăm și alegem cea mai bună variantă pentru noi. Și pentru că anticipez că vor fi și persoane care vor spune că și ceilalți au scumpit ieri carburanții, fiind evident că asta s-a întâmplat, reamintesc că una este ca un litru de motorină standard să fie peste 9 lei la Mol, alta să fi crescut la ceilalți de la 7,35 la 7,60-7,70.

    În multe dintre cazuri mai ieftin nu înseamnă mai slab calitativ, cum mai scump nu înseamnă neapărat mai bun calitativ. Ceea ce s-a întâmplat ieri a fost o situație pur speculativă, pe care am convingerea că o putem sancționa împreună prin boicot, ca o lecție pentru alții care ar fi tentați să procedeze așa în piață. România, chiar defectuos guvernată, nu este o junglă decât dacă noi permitem asta.

    Pot face și altceva, în afară de boicotul direcționat către exemplu de mai sus? Pot la fel cu cei care vând pâine, ouă etc, orice aliment de bază, orice alt produs sau serviciu a cărui scumpire nu se justifică și pe care o percep pur speculativă, având o infinitate de variante să mă informez obiectiv.

    Pot să îmi reduc deplasările inutile cu mașina? Pot! Amintiți-vă din pandemie ce a generat reducerea forțată a mobilității, cum carburanții au coborât la puțin peste 4 lei, pentru că producătorii nu mai aveau unde să îi stocheze. Desigur, există diferențe între situația de atunci și acum, dar acum reducerea deplasărilor, prin eliminarea celor care nu sunt realmente utile, duce tot la scăderea consumului. Că tot vorbim despre economia de piață, cererea în scădere va atrage scăderea prețurilor. Dacă eforturile noastre vor fi comune, să nu vă îndoiți de rezultate.

    Nu în ultimul rând, cred că acestea sunt variantele corecte pentru ca masele să fie respectate, măcar de teama forței mărimii lor, dacă nu din alte considerente, care țin de bun simț în relaționare. ”Efectul de turmă” poate fi chiar benefic, dacă este corect gestionat în favoarea a ceea ce unii numesc cinic ”turmă”.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro