No menu items!
More

    Vei putea să îți înmatriculezi sau radiezi mașina online. Va fi adoptat proiectul care te scapă de drumuri inutile pe la ghișeele DRIPCV

    Publicat pe:

    Chiar dacă în România lucrurile se mișcă mai greu, până la urmă se produc și aici schimbările care să ne scape de birocrație, de drumuri inutile și nervi ca ghișeele unde așteptăm nejustificat de mult. Digitalizarea va produce efecte și în domeniul înmatriculărilor și radierilor auto.

    O platformă informatică prevăzută într-un proiect de ordonanță inițiat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) va deveni operațională și ne va scăpa de bună parte din drumurile pentru care uneori ne luam zile libere, încercând să înmatriculăm sau să radiem o mașină.

    Extras din proiectul de ordonanță:

    “Prin solicitarea efectuării operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul prin intermediul platformei informatice și acceptarea termenilor și condițiilor de utilizare a acesteia, proprietarul sau deținătorul mandatat, persoana care înstrăinează sau persoana care dobândește dreptul de proprietate asupra vehiculului, după caz, își exprimă acordul de deschidere sau de închidere a unui raport juridic fiscal, după caz, cu organul fiscal local de la domiciliul acestuia.”

    Contractele de vânzare a autovehiculelor vor putea fi transmise către autorități prin intermediul viitoarei platforme, alături de restul actelor necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul.

    La rândul său, Codul Rutier urmează să fie modificat, potrivit proiectului de OUG de la MAI, astfel încât operațiunile legate de vânzarea ori înmatricularea și radierea din circulație a vehiculelor să se poată face online.

    Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi responsabilă cu dezvoltarea unei platforme informatice, care este destinată furnizării de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor.

    Serviciile publice electronice ce vor putea fi furnizate prin intermediul platformei sunt:

    -încheierea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor, de către persoane a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;

    -încărcarea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;

    -încărcarea documentelor prevăzute de lege de către proprietarul a cărui identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație și, după caz, transmiterea acestora, prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale;

    -verificarea achitării tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscală (dacă se aplică), în cazul vânzării unui vehicul;

    -transmiterea de date către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;

    -informarea proprietarului cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.

    În termen de cinci zile de la data efectuării online a operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare va transmite organelor fiscale locale competente, în format electronic, următoarele informații și documente:

    -datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;

    -caracteristicile tehnice ale vehiculului;

    -confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;

    -actele prin care s-a făcut transferul dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire pentru contractele de leasing.

    Pentru ca în momentul în care ordonanța va trece să avem deja un sistem informatic, „în vederea inițierii procedurilor de implementare a serviciilor publice electronice, se abilitează Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări să organizeze și să coordoneze platforme-pilot pentru furnizarea de servicii publice electronice de înmatriculare”.

    Foarte important! Proiectul stabilește și modificarea OG 78/2000, în sensul eliminării actualei obligații a autorității de înmatriculare de a înscrie datele despre proprietarii de vehicule în cartea de identitate a vehiculului, astfel încât operațiunile din domeniul înmatriculării vehiculelor să se poată face integral online, fără a fi necesară depunerea acestui document în original.

    Citește și Legea documentului „RAR Auto-Pass” a fost adoptată. După promulgare, nu vei mai putea vinde mașina fără acest document

    Proiectul de OUG va fi aprobat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial pentru a putea fi adoptat.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro