”Cumpărați mașini noi și mai puțin poluante! Faceți eforturi pentru a scoate mașinile vechi din circulație!”… și câte alte îndemnuri care ar fi fost necesare în vremuri normale, nu în cele pe care le trăim acum. Realitatea bate bunele intenții, iar criza care afectează și industria auto confirmă că am ajuns în situația în care abia ne descurcăm, cu posibilități reduse.
Chiar dacă prețurile au urcat vertiginos, chiar dacă veniturile au scăzut sau au rămas constante, cerere este pe piața auto. Și tocmai această cerere nu poate fi satisfăcută, caz în care fie așteptăm chiar și un an pentru o mașină nouă, fie optăm să mai amânăm decizia unei achiziții, concentrându-ne pe întreținerea a ceea ce avem deja.
Când vorbim despre criză luăm ca reper liderii mondiali din ramurile economice. Pentru piața auto, un semnal relevant vine de la producătorul japonez Toyota, care a anunțat că își reduce producția cu și mai mult decât estimase.
Toyota Motor anticipează că producţia sa anuală de vehicule ar putea să scadă sub ţinta iniţială, deoarece o penurie globală persistentă de semiconductori împiedică eforturile celui mai mare producător de automobile din lume în funcţie de vânzări să îşi mărească livrările, transmite Reuters.
Compania japoneză a atras o atenţie sporită din partea analiştilor şi investitorilor, pentru a vedea dacă îşi poate respecta ţinta anuală de producţie de 9,7 milioane de vehicule, după ce a ratat obiectivele intermediare în primele patru luni ale anului fiscal început în aprilie.
Producţia şi-a revenit în august, dar în octombrie şi noiembrie ar urma să fie de aproximativ 750.000 şi, respectiv, 800.000 de unităţi, sub media planului de producţie lunar de 900.000 de unităţi pentru perioada septembrie-noiembrie, anticipată la sfârşitul lunii trecute.
Toyota a anunţat că va suspenda luna viitoare 11 linii de producţie, la opt fabrici interne, pentru perioade cuprinse între două şi nouă zile, afectând producţia unei game largi de vehicule, inclusiv Corolla, RAV4 şi Yaris.
Compania şi-a redus de trei ori obiectivul de producţie globală pentru ultimul an financiar, de la 9,3 milioane în mai 2021 la 8,5 milioane în februarie. În ultimul an financiar, încheiat pe 31 martie, Toyota a produs aproximativ 8,6 milioane de vehicule.