No menu items!
More

    Au făcut o prostie? Parlamentarii au votat scăderea vârstei minime de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 ani la 21 ani pentru categoriile D, DE

    Publicat pe:

    Faptul că permisele de conducere pentru profesioniști nu se puteau lua de la 18 ani, așa cum este cazul permisului pentru categoria B, era motivat de faptul că șoferul profesionist trebuie să fie o persoană matură, nu abia trecută de adolescență, care să conștientizeze deplin responsabilitățile la volan.

    Parlamentarii români au spus astăzi cu mândrie că ”au reușit” să modifice legislația și că este un demers făcut în sprijinul transportatorilor.

    Alina Gorghiu (PNL), președintele Senatului: ”Veşti bune din Parlament pentru transportatori! Partidul Naţional Liberal are soluţia pentru combaterea deficitului de forţă de muncă al conducătorilor profesionişti din România.

    Am scăzut vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE si D, DE. Legea a fost aprobată astăzi de către Parlament prin proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.” 

    Proiectul fusese depus încă din anul 2020. Solicitările Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri au avut un rol important pe parcursul adoptării proiectului prin consultările care au avut loc cu preşedintele Senatului.

    Concret, s-a votat pentru reducerea vârstei minime de obţinere a unui permis de conducere pentru categoria C, CE, de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 ani la 21 ani pentru categoriile D, DE, titularilor unui permis de conducere categoria B cu condiţia obţinerii unui „certificat de competenţă profesională” (CCP).

    În prezent, 17 ţări din Europa au introdus deja astfel de modificări privind vârsta minimă pentru categoriile C, CE, respectiv D, DE. Printre aceste ţări se numără Austria, Germania, Danemarca, Estonia, Franţa, Grecia, Croaţia, Ungaria, Irlanda, Lituania Olanda, Polonia, Cehia, Portugalia, Slovenia, Suedia, Marea Britanie.

    România este deocamdată deficitară la capitolul educație rutieră, fiind în continuare țara din UE cu cele mai multe decese în urma accidentelor rutiere grave, provocate atât de șoferi amatori cât și de profesioniști.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro