Asiguratorul Euroins a ajuns la aproape două milioane de clienți. După prăbușirea City Insurance, clienții care încheiau noi polițe RCA au căutat un alt asigurator care să aibă cele mai mici tarife din piață.
Pe anumite segmente și alți asiguratori au avut promoții, cu tarife convenabile în actualul context, unele chiar la jumătate din ceea ce oferă asiguratorii de top. Era și firesc ca șoferii să se îndrepte către cele mai mici tarife, deși experiențele din ultimii ani au demonstrat că în caz de accident apar probleme cu acoperirea daunelor.
Conform economica.net, dar și din consultările pe care le-am avut cu reprezentanții unor serviceuri, se pare că sunt din ce în ce mai multe litigii atunci când asiguratorul care trebuie să achite despăgubirile este Euroins.
”Compania de asigurări are propriile calcule atunci când vine vorba despre achitarea daunelor, ceea ce provoacă neliniște pentru orice șofer care are ghinionul să aibă accident cu una dintre mașinile asigurate de Euroins”, susțin și cei la la ProMotor.
Citește și ”Țeapa bonus-malus sau cum asiguratorii îți resetează bonusul”
Conform statisticilor, jumătate din toate daunele înregistrate în România pe parcursul unui an sunt gestionate de Euroins. La final de 2022 se estimează că se va ajunge la cel puțin 150.000 de dosare doar din anul curent.
Serviceurile au ajuns să refuze reparațiile dacă asigurarea a fost încheiată la Euroins
Unii dintre clienți efectiv nu își pot repara mașina, iar alții așteaptă mai mult decât este cazul pentru a își lua mașina din service. În cazul în care acceptă o ofertă în regie proprie, aceasta este undeva la cel mult 40% din ce ar însemna o reparație la reprezentanță.
În privința plății orei de manoperă, Euroins achită între 110 și 140 de lei pentru o oră de manoperă, în timp ce media pe piață este de peste 250 de lei. Tarifele au crescut semnificativ în ultima perioadă, în special după creșterea prețurilor utilităților și a pieselor.
Tot din informațiile venite din zona serviceurilor auto, reprezentanții Euroins încearcă să evite litigiile în instanță, venind cu oferte de plată rapidă, dar la tarife mult mai mici. Unele serviceuri acceptă, sperând astfel să își recupereze și din datoriile mai vechi ale asiguratorului. În mod logic, cum nimeni nu lucrează în pierdere, se pune întrebarea firească dacă și tarifele percepute nu sunt umflate excesiv?
În luna iunie a acestui an, EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A. era sancționată cu amenda în cuantum de 419.900 lei pentru efectuarea cu întârziere a plăților dosarelor de daună și neachitarea penalităților de întârziere.
În acel moment, reprezentanții asiguratorului au comnunicat public uremătoarele:„EUROINS depune toate eforturile pentru a procesa cererile cat mai rapid si cat mai eficient posibil. Rezultatele schimbarilor pe care le implementam in cadrul companiei au adus deja imbunatatiri vizibile, intrucat primim din ce in ce mai multe reactii pozitive de la clienti.
Procesam si platim mai mult de 12.000 de dosare de dauna pe luna, pe care continuam sa le solutionam intr-un termen cat mai scurt. Subliniem ca situatia la care se face referire in comunicarea ASF, este doar exceptionala, limitata la cateva zeci de cazuri si nu este o practica obisnuita”, a declarat Tanja BLATNIK, CEO, EUROINS Romania.
Cu certitudine ASF trebuie să ia în continuare atitudine, pentru ca semnalele din piață să nu ducă la dispariția a încă unui asigurator aflat pe prima poziție, știut fiind ce s-a întâmplat după previzibilul faliment al celor de la City.