No menu items!
More

    3000 de lei pentru fiecare proprietar de ”rablă” mai veche de 15 ani, care ocupă domeniul public. Un nou proiect care nu îi obligă pe cei despăgubiți să ia o altă mașină

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Statul român și-a propus să scape de aproximativ 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani, care sunt pe domeniul public, deși proprietarii nu le mai utilizează. Programul nu este similar celui cunoscut sub numele ”Rabla”, pentru că persoanele care acceptă despăgubirea nu vor fi obligate să își cumpere altele noi, utilizând ca avans suma primită.

    Prin PNRR, statul român s-a angajat să scape de 250.000 de rable. Așadar, statul se vede obligat să găsească soluții, una dintre ele și se pare cea mai interesantă și cu mari șanse să fie adoptată fiind acum în lucru la Ministerul Mediului.

    Conform economedia.ro, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), în parteneriat cu autoritățile locale, vor plăti pentru trimiterea la fier vechi a acestor mașini prin intermediul unui program complementar Rabla, o sumă de bani, care poate fi folosită după cum vrea proprietarul rablei predate. Singura condiție e să fii proprietar al unei mașini mai vechi de 15 ani, pe care vrei să o valorifici.

    Suma recomandată de AFM este de 3.000 de lei, dar poate fi mai mare sau mai mică în funcție de posibilitățile administrațiilor locale, potrivit informațiilor Economedia. AFM și Ministerul Mediului lucrează încă la definitivarea acestui program, care va fi prezentat zilele viitoare.

    Lorand Fulop, director AFM: „Noi vom acoperi 1.500 de lei din această sumă, restul e responsabilitatea autorităților locale, dar acestea pot decide să ofere și alte lucruri în schimbul mașinii. Biciclete, trotinete electrice, depinde de ei.”

    Programul nu vizează neapărat mașinile întreținute, aflate în circulație și pentru care proprietarii își achită taxele, ci în secial mașinile care par abandonate. Asta nu înseamnă că un proprietar de mașină aflată încă în circulație, nu poate accesa programul dacă dorește să renunțe astfel la autovehiculul mai vechi de 15 ani. Totodată, scăpând de rablele lăsate ani la rând pe domeniul public, se vor reda astfel mai multe locuri de parcare.

    Revenim cu detalii după adoptarea formei finale a proiectului, care nu va fi cu mult diferită față de ceea ce a precizat astăzi șeful AFM.

    Citește AICI și despre Programul Rabla 2022, care va fi reluat în februarie.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro