Autostrada A 3, tronsonul Comarnic-Brașov, a devenit motiv de dispută între actualul și fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, respectiv Cătălin Drulă.
În contextul blocajelor de pe DN 1 – Valea Prahovei, drumul dintre Ploiești și Brașov în perioada Sărbătorilor de iarnă durând chiar și șase ore, a reapărut în spațiul public discuția despre autostrada A 3, de care se vorbește de aproape 30 de ani.
Grindeanu: ”SF plus proiectare înseamnă 6 ani”
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, l-a acuzat pe predecesorul său, Cătălin Drulă, că a semnat un contract pentru documentația tehnică a acestui tronson care prevede termene uriașe.
”Cel de dinaintea mea a acceptat un caiet de sarcini în care vorbim de 30 de luni pentru SF și 42 de luni pentru proiectare. SF plus proiectare înseamnă 6 ani” a declarat Grindeanu.
Drulă: ”Ofertele au fost depuse în mandatul lui Bode”
În replică, fostul ministru Cătălin Drulă, susține că de vină este un alt ministru, liberalul Lucian Bode, care a aprobat caietul de sarcini cu aceste termene uriașe:
Termenele din contract sunt clare: 30 luni revizuirea Studiului de Fezabilitate, 6 luni Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire (PAC), 6 luni Proiect Tehnic de Execuție, 4 luni Asistență Tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării licitației pentru execuție lucrări. Nu eu le-am stabilit, ci cei care au lansat licitația în mandatul anterior (când ministru era dl. Bode).
Ofertele (de fapt o singură ofertă) au fost depuse pe 9 noiembrie 2020 (în mandatul dlui. Bode).
Contractele şi termenele din procedurile de achiziție publică se stabilesc înainte de depunerea ofertelor şi nu se pot modifica ulterior. Asta e legea.
În plus, asta doar ca detaliu, ca să nu vă scape pixul, nu ministrul, ci conducătorul autorității contractante (adică directorul CNAIR) semnează contractele de achiziție publică”.