No menu items!
More

    ”Hârtiile” pentru autostrada Comarnic-Brașov vor fi gata abia în 2026!

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Autostrada A 3, tronsonul Comarnic-Brașov, a devenit motiv de dispută între actualul și fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, respectiv Cătălin Drulă.

    În contextul blocajelor de pe DN 1 – Valea Prahovei, drumul dintre Ploiești și Brașov în perioada Sărbătorilor de iarnă durând chiar și șase ore, a reapărut în spațiul public discuția despre autostrada A 3, de  care se vorbește de aproape 30 de ani.

    Grindeanu: ”SF plus proiectare înseamnă 6 ani”

    Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, l-a acuzat pe predecesorul său, Cătălin Drulă, că a semnat un contract pentru documentația tehnică a acestui tronson care prevede termene uriașe.

    ”Cel de dinaintea mea a acceptat un caiet de sarcini în care vorbim de 30 de luni pentru SF și 42 de luni pentru proiectare. SF plus proiectare înseamnă 6 ani” a declarat Grindeanu.

    Drulă: ”Ofertele au fost depuse în mandatul lui Bode”

    În replică, fostul ministru Cătălin Drulă, susține că de vină este un alt ministru, liberalul Lucian Bode, care a aprobat caietul de sarcini cu aceste termene uriașe:

    Termenele din contract sunt clare: 30 luni revizuirea Studiului de Fezabilitate, 6 luni Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire (PAC), 6 luni Proiect Tehnic de Execuție, 4 luni Asistență Tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării licitației pentru execuție lucrări. Nu eu le-am stabilit, ci cei care au lansat licitația în mandatul anterior (când ministru era dl. Bode).

    Ofertele (de fapt o singură ofertă) au fost depuse pe 9 noiembrie 2020 (în mandatul dlui. Bode).

    Contractele şi termenele din procedurile de achiziție publică se stabilesc înainte de depunerea ofertelor şi nu se pot modifica ulterior. Asta e legea.

    În plus, asta doar ca detaliu, ca să nu vă scape pixul, nu ministrul, ci conducătorul autorității contractante (adică directorul CNAIR) semnează contractele de achiziție publică”.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro