Se anunță zile caniculare și instalațiile de climatizare ale autovehiculelor sunt mai mult decât oricând utile. Nu se mai pune doar problema confortului, ci devine o problemă de sănătate, chiar de viață pentru cei care au anumite afecțiuni cardiace sau respiratorii și sunt nevoiți să se deplaseze cu mașina în zilele toride.
Corect spus… ”este necesar să completăm freonul, dar nu este normal să completăm periodic, pentru că asta înseamnă că avem pierdere.”
Frecvent, la mașini apar probleme ale instalațiilor de climatizare. Ba se strică un compresor, ba se defectează comenzile din motive electrice sau mecanice, ba apare un por / o fisură în instalație. Cert este că ”ne trezim” cu un sistem de climatizare care ori funcționează ca un ventilator banal, ori deloc.
Știm că sunt mulți care spun ”Dar înainte, când nu exista sistem de aer condiționat în autovehicule, cum era? Totuși, oamenii se deplasau…” Așa este, se deplasau, neavând alternative. Ba cu geamurile deschise, ba cu un ventilator de bord, fiecare cum putea. Doar că, acele vremuri au trecut și nu este cazul să ne raportăm la ele. Important este ce facem astăzi.
Ai rămas fără aer condiționat/climatizare a mașină, nu te pricepi la astfel de problemă tehnică, iar primul gând este să completezi freonul, pentru că așa ai auzit?
Evident, nu vei face această operațiune de unul singur, ci vei merge într-un service, unde le vei cere o astfel de completare. Și știm foarte bine că nu toți sunt onești, că unii preferă să facă ceea ce le-ați cerut, știind că în curând aveți toate șansele să reveniți cu aceeași solicitare. Alți bani aruncați, altă distracție. ”Dă Doamne mulți ca ei!”, își spun cei care profită de cerințele clienților neavizați.
Ce trebuie să știți
O instalație de climatizare nu are voie să ”piardă” freon! Este un sistem ermetic, iar dispariția freonului înseamnă că pe undeva există o scurgere. Poate fi un por, iar pierderea este lentă, deci pentru o perioadă după reîncărcare vă veți bucura de beneficiile climatizării, dar tot la aceeași problemă veți ajunge. Altfel spus, etanșeitatea sistemului nu este asigurată.
Un service serios va face o verificare a instalației de climatizare, de la inspecția optică și până la tester. Chiar dacă vor fi costuri ceva mai mari pentru reparație, remedierea problemei care generează pierdea de freon vă scutește de cheltuieli ulterioare, adică de bani aruncați pe ceea ce oricum veți pierde mai devreme sau mai târziu.
Așadar, referindu-ne astăzi strict la ”necesitatea” completării cu freon, nu și la alte probleme posibile ale instalației de climatizare, sfatul nostru este să mergeți la un service unde vă va fi remediată cauza problemei, nu la unul unde doar vă completează ceea ce cereți și cam atât. Și sunt, din păcate, destule astfel de locuri…
Citește și ”Motor supraîncălzit în perioada verii! Are sens să curățăm ”fagurele” radiatorului?”