No menu items!
More

    Separatoarele cu role de pe DN1 – cum arată, cât de eficiente sunt și cât costă

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Denumit până nu cu mult timp în urmă ”Drumul Morții”, DN1  înregistrat o scădere semnificativă a accidentelor cu victime, datorită apariției separatoarelor de sens. Inițial au fost montate cele din beton, pentru ca acum să se apeleze la cele cu role.

    Sunt galbene, sunt din plastic, iar felul în care sunt concepute ajută la amortizarea puterii impactului, fiind de așteptat să contribuie la scăderea numărului accidentelor grave.

    Sistemul poate rezista dacă în el intră un autobuz ori un camion de 13 tone, conform studiilor făcute de fabricant.

    În 2019, CNAIR montase astfel de sisteme pe DN7, zona Chitila, apoi pe DN2, zona Coșereni. În prezent, pe DN1, între Predeal și Timișul de Sus, au fost finalizați primii 500 de metri, urmând ca sistemul de protecție cu role să se extindă.

    Nu este însă deloc ieftin să amplasezi separatoarele de sens cu role, pentru că doar un kilometru costă 800.000 de euro.

    CNAIR: ”Parapetele pe rulouri este un sistem de protecție inovativ conceput pentru a evita evenimentele rutiere soldate cu leziuni mortale, datorită capacității acestora de dispersare a energiilor în lungul parapetelui, cu ajutorul rolelor.

    Vehiculele care intră în contact cu acest sistem de protecție sunt redirecționate înapoi pe calea de rulare, fiind astfel evitată părăsirea suprafeței carosabile.

    Caracteristicile tehnice au permis sistemului de protecție să obțină rezultate pozitive deosebite în crash – teste de siguranță rutieră, performanțele superioare fiind datorate elementelor avansate de design și siguranță.”

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro