No menu items!
More

    Cum să nu-l iubești? Unde poți vedea Porsche 911 Carrera clasic

    Publicat pe:

    Retro Cars România, în parteneriat cu Grupul Observatorul Prahovean și Eurospirit, s-au asigurat că pe 24 și 25 mai 2025, la Hipodromul Ploiești, vizitatorii vor avea parte de experiențe unice, admirând pe viu bijuteriile din istoria auto-moto. Evenimentul ”De la cal la cai putere” revine cu a treia ediție, vestea bună pentru public fiind și în acest an intrarea gratuită.

    Autenticitatea exponatelor, starea tehnică și cea estetică vor fi supuse exigenței unui juriu internațional de prestigiu, care va analiza ”la sânge” mașinile înscrise în concursurile specifice perioadelor din istorie în care au fost fabricate.

    Printre cele peste 200 de autovehicule și motociclete de epocă veți putea admira și automobilul pe care nu ai cum să nu îl iubești. Este considerată mașina pe care oricine o poate recunoaște dintr-un milion de branduri auto.

    Mulți spun că este jucăria preferată a bărbaților și trebuie să recunoaștem că toți visăm la așa ceva. Un 911 e un… 911

    Modelul 911 a lost lansat în 1964 și a devenit cel mai de succes din gama Porsche. De fapt, când spui Porsche, mai întâi te gândești la un 911, apoi la 944, 928 și aproape deloc la Panamera sau alte ”minunății” din ultimii ani. Sau te gândești, dar infinit mai puțin. 😊

    Anii au trecut și chiar dacă a tot fost stilizat, chiar dacă tehnologia și-a spus cuvântul la fiecare generație, la fel de ușor recunoști silueta unui 911 din ziua de azi.

    Exemplarul din imagine va putea fi admirat la evenimentul ”De la cal la cai putere”, 24-25 mai, pe Hipodromul Ploiești, unde intrarea va fi gratuită.

    Este un Porsche 911 Carrera 3.2 Air Cooled din 1984, modelul cu acest nivel de echipare fiind produs timp de 5 ani, din 1984 până în 1989

    O nouă generație, cam același design, însă ușor restilizat. În premieră a fost utilizat un nou motor cu cilindree mai mare, o unitate cu 6 pistoane, de 3,2 litri. La momentul respectiv, Porsche a susținut că era 80% noutate tehnologică.

    Au fost montate noi colectoare de admisie și sisteme de evacuare. Transmisia 915 a fost transferată din seria SC pentru primii trei ani de model. În 1987, Carrera a primit o nouă cutie de viteze cu cinci trepte de la Getrag, numărul de model G50 cu sincronizatoare BorgWarner dovedite. Această versiune puțin mai grea includea și un ambreiaj acţionat hidraulic.

    Cu noul motor, puterea a crescut la 207 CP (154 kW; 210 CP) (la 5.900 rpm) pentru mașinile livrate în America de Nord și la 237 CP (174 kW; 234 CP) (la 5.900 rpm) pentru majoritatea celorlalte piețe.

    Această versiune a lui 911 a accelerat 0–97 km/h (0–60 mph) în 5,4 secunde și a avut o viteză maximă de 240 km/h (150 mph) măsurată de Autocar. Cifrele din fabrică au fost mai modeste: 0–97 km/h (60 mph) timp de 6,3 secunde pentru versiunea americană și 6,1 secunde pentru mașinile din afara pieței americane.

    Se pot spune multe despre acest 911, dar cred că cel mai bine este să  vedeți ”pe viu”, pe 24 și 25 mai, în evenimentul ”De la cal la cai putere”, alături de celelalte bijuterii deținute de această familie din Ploiești, despre care am vorbit AICI. Vă așteptăm pe Hipodromul din Ploiești și cu siguranță ne vom cunoaște și vom povesti mult mai multe.

    Evenimentul organizat de Retro Cars România în parteneriat cu Observatorul Prahovean și Eurospirit va fi realizat grație partenerilor de înaltă ținută: Autoklass, Proleasing, Eurial, La Provincia, Școala de șoferi CCC ADMIS, MRS Residence, La Cocoș, Cis Gaz, Casa Timiș, Habau, LukOil și DeLuxe Detailing.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro