No menu items!
More

    Adio pană! Anvelopele fără aer par a fi prioritatea investițiilor marilor producători

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Să nu rămâi în drum din cauza unei pene de cauciuc, să nu te confrunți cu dificultatea unei pene de cauciuc, atunci când ai rămas pe drum și nu ai alte variante să primești ajutor, să scapi de verificarea periodică a presiunii, ar doar câteva dintre avantajele anvelopelor fără aer.

    Tehnologia a fost prezentată încă din 2019, însă de atunci a tot fost dezvoltată și s-au făcut numeroase teste, totul pentru ca experiența șofatului cu un astfel de tren de rulare să nu sufere modificări la capitolele de siguranță și confort.

    Conform promotor, Michelin și General Motors prezentau în premieră absolută un concept de pneuri fără aer. La trei ani distanță, producătorul francez confirmă faptul că va introduce în producția de serie revoluționarul cauciuc, denumit UPTIS. Acesta își va face debutul în 2024 pe viitoarea generație a modelului electric Chevrolet Bolt.

    Michelin nu este singurul fabricant de anvelope care va introduce această tehnologie. Pe rând Bridgestone, Toyo Tyres, Hankook și Kumho anunță că vor lansa propriile produse.

    Anvelopele fără aer înglobează tehnologii ușor diferite de la producător la producător. Cu toate acestea, ele au în esență același principiu de construcție și de funcționare. Banda de rulare, cea aflată în contact cu suprafața carosabilă, nu va mai fi susținută în poziție de aerul presurizat din anvelopă.

    Rolul aerului va fi preluat de o structură polimerică termoplastică, robustă și flexibilă, care va fi învelită în cauciuc compozit și din fibră de sticlă. Între cele două părți ale structurii de cauciuc există o bandă întărită care va juca rolul de carcasă pliată de pe anvelopele convenționale.

    Citește și vezi video AICI – Recondiționare jante cu buget redus

    O altă componentă-cheie o reprezintă janta, care conectează anvelopa de butucul mașinii. În unele cazuri, aceasta este ferm integrată cu restul anvelopei fără aer.

    Ar fi ideal dacă nu ar mai exista un număr imens de avelope uzare, care produc poluare fie prin abandonarea lor în natură, fie prin procesele de reciclare, noua tehnologie fără aer ducând la prelungirea semnificativă a duratei de viață.

    Producătorii nu au oferit deocamdată detalii despre durabilitate și nici despre preț, acesta din urmă fiind de așteptat să fie sensibil mai mare decât pentru o anvelopă clasică, luând în calcul avantajele și amortizarea investițiilor din perioada de cercetare.

    Studiind estetica mai multor modele prezentate de producătorii consacrați, ar fi de menționat că multe dintre ele arată totuși destul de bizar, în sensul urât, stricând aspectul oricărui autovehicul pe care ar fi montate. este însă timp să se lucreze și la acest capitol. 🙂

    SONDAJ: Scumpirea carburanților te-a determinat să limitezi numărul deplasărilor cu mașina?

    Majorarea prețurilor carburanților are atât cauze obiective, determinate de criza economică mondială (pandemie, război, sancțiuni), cât și cauze pur-speculative, dovedite de lipsa de corelare a evoluției de pe bursele de petrol cu ceea ce se întâmplă la stațiile de carburanți.

    Indiferent de motive, scumpirea este o certitudine, iar asta se reflectă în majorări de prețuri la toate produsele și serviciile. Rămâne de interes cum reacționează cumpărătorii, dacă le-a fost modificat volumul de achiziție, dacă au fost nevoiți să reducă numărul de deplasări sau acceptă situația, neavând alternative și plătind mai mult pentru aceste deplasări.

    Vă invităm să participați în număr cât mai mare la acest sondaj ICars, pentru a avea o imagine cât mai aproape de realitatea pe care toți o avem de întruntat!

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro