More

    Nu îi mai suportăm! În nesimțirea lor, guvernanții pregătesc o nouă taxă pentru mașinile „mai vechi” ale românilor

    Publicat pe

    De regulă, din respect pentru cei care ne citesc, în articolele publicate utilizăm un limbaj decent, scopul nostru fiind acela de a informa în aria auto-moto din România. Vom proceda în continuare așa, asta neînsemnând că nu vom lua atitudine atunci când cei care decid pentru noi depășesc orice limită a bunului simț, bătându-și joc de o țară și așa chinuită de incompetența și reaua voință a celor care ne conduc.

    Revine în actualitate subiectul ”taxei auto”, care să reducă poluarea. Este doar un motiv, pentru că scopul real este acela de spoliere a omului amărât. Nu readucem noi în discuție acest subiect, pentru că deja a făcut-o actualul ministru al Mediului, Tanczos Barna:

    ”În continuare sunt mai multe maşini second-hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%.

    De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, am suspendat Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022.

    Deci, degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare.

    Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme, şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi.”

    Așadar, fără menajamente, Tanczos Barna spune că va face tot posibilul să supraimpoziteze proprietarii acestor mașini.

    A spus Comisia Europeană că trebuie să tragem pe dreapta 250.000 de mașini vechi. Nu era mai bine ca acest for care dictează să fi spus asta înainte să dăm năvală în vestul Europei și să îi scăpăm de vechituri? N-am dat de plăcere, doar atât ne permiteam…

    Iată cum stăm în privința parcului auto:

    22% dintre maşinile care circulă în prezent în România au o vechime de peste 20 de ani, 27,1% au o vechime de 16-20 de ani, iar 30,1% dintre maşini au între 11 şi 15 ani.

    În concluzie, 79,2% dintre maşinile care circulă pe teritoriul României au o vechime de cel puţin 11 ani. Ponderea maşinilor cu o vechime de cel mult 10 ani este de numai 20,8%.

    11,5% dintre maşini au între 6 şi 10 ani, 5% au între 3 şi 5 ani şi numai 4,2% au cel mult 2 ani.

    Statisticile Registrului Auto Român, în privința normei de poluare, spun că au drept de circulaţie 3.271.901 de autoturisme cu norme de poluare Non Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi doar 1.776.717 sunt nepoluante şi pot fi încadrate la normele Euro 5 (2009-2014) şi Euro 6 (începând din 2014).

    Să spunem lucrurilor pe nume!

    Ne dorim să trăim într-o lume mai puțin poluată. Cum ar fi să începem prin a sancționa dur unitățile industriale mari poluatoare? Cum ar fi să începem cu schimbarea parcurilor de mijloace de transport în comun? Cum ar fi să stopăm defrișările ilegale, furtul masiv de material lemnos care face ca ”plămânii României” să dispară? Apropos, domnule Barna, ar trebui să știți mai bine care este situația, iar dacă nu sunteți direct implicat, să cereți relații de la colegii din UDMR, adânc înrădăcinați în… afacerile dezrădăcinării României. 

    Credeți că am trăit pe sub pământ, că am ieșit acum din grote și luăm de bun tot ceea ce ne livrați? Grija voastră pentru mediu o putem traduce prin grija pentru a face vânzări pentru industria auto. Este deja cunoscută povestea despre cât de mult poluează fabricanții de autovehicule electrice, apoi despre cât poluează cei care produc energia electrică. Indirect tot acolo ajungem, dacă nu mai rău. Și costurile? Da, costurile… de la achiziție, la mentenanță, apoi la alimentare, pentru că observați și dumneavoastră cum au luat-o razna prețurile la energie.

    Cine sunt românii pe care intenționați să îi suprataxați?

    Sunt săracii, domnule ministru! (Sesizați ironia cu ”domnule” din modul de adresare? Dacă nu, să știți că este ironie, pentru că variantele corecte sunt altele, însă am promis că păstrăm un limbaj decent. Habar nu aveți cât e de greu…)

    În fine, să vorbim despre săraci. Nu este o rușine, pentru că cei mai mulți dintre săracii României nu au nicio vină pentru asta. Îi excludem de aici pe bețivi și puturoși, vorbind în continuare despre oamenii amărâți/săraci, care merg zilnic la muncă, dar care câștigă jenant de puțin, pentru că sistemul este gestionat și jefuit de către voi… domnilor.

    Credeți că acești oameni nu își doresc o mașină mai ”nouță”? Credeți că nu tânjesc și ei după una cu un consum mai mic, mai frumușică, că mai fiabile nu sunt, dată fiind rapacitatea producătorilor, cei care au făcut tot posbilul să le facă mai ”stricăcioase”, obligându-i astfel de oameni să le schimbe mai des?

    Și știți ce este mai rău? Suntem în plină criză economică, generată în mare măsură și de felul dezastruos în care ați gestionat criza sanitară. Toate s-au scumpit și sunt semne că este doar începutul. Nivelul de trai este în continuă scădere, iar cei care resimt cel mai puternic sunt cei… săraci, acum și mai săraci.

    Nu vreau să sune patetic, nici populist, nici să plâng de milă cuiva. Nu acesta este scopul… Scopul este să vă treziți din nesimțirea abordărilor pe care le aveți, să vă gândiți că și acești oameni au dreptul să se bucure de viață, să se miște atât cât bugetul le mai permite, pentru că nu din cauza lor sunt plătiți ca în sistemul sclavagist. Și așa abia mai scot mașinile pe drumuri.

    Carburanții sunt mai scumpi, pisele sunt mai scumpe, asigurările s-au dublat și chiar triplat. Toate astea costă enorm în raport cu veniturile celor pe care îi vizați pentru o nouă suprataxare. Ce le mai rămâne, după ce plătesc mâncarea din plastic din supermarketuri, după ce achită facturile la energie, care din primăvară vor fi halucinant de mari? E bine că de acum îi obligați să își cumpere și să poarte și măști mai scumpe.

    Oamenii nu se mișcă neapărat de plăcere, făcând-o mai mult de nevoie. Și dacă ar face-o de plăcere, ați ajuns să ne contabilizați micile bucurii ale vieții? Adică trebuie doar să trăim ca să muncim și să vă plătim salariile și pensiile nesimțite de bugetari? În rest, dacă nu ne permitem (și chiar mulți nu își permit) o mașină mai nouă, trebuie să crăpăm în case, până a doua zi, când ieșim iar la muncă, să producem, ca să vă plimbați voi fundurile puturoase în mașini plătite tot de noi?

    De la mizeriile făcute de Tăriceanu, apoi Gavrilescu și alți fani ai taxelor auto, demolate rând pe rând de hotărâri definitive ale instanțelor, speram să nu mai scriu niciodată despre minunați ca voi, ”oameni buni” cu intenții rele.

    Se pot scrie multe, se pot spune și mai multe și toată mascarada voastră poate fi demolată cu cifrele realității. Știu că nu vă pasă, dar sper ca o viitoare suprataxare să vă aducă toate mașinile mai vechi ale românilor în mijlocul drumurilor, că despre blocări de autostrăzi nu poate fi vorba, din lipsă de… autostrăzi.

    Da, știu, tot noi suntem de vină! Aici aveți dreptate… e vina noastră pentru că am votat toate leprele avare, toți paraziții a căror logică de obținere a profitului nu este să creeze cadrul pentru ca oamenii să fie stimulați să producă și să câștige mai mult, ci să fie suprataxați chiar și din puținul pe care îl produc. Și poate nu e departe ziua în care sclavii chiar își vor pune căruțele sărăcăcioase în mijlocul drumului. Să vă văd atunci pe unde mai treceți! Și sunt îngrijorător de mulți sclavi, pentru că așa ați vrut…

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    ANUNȚURI NOI

    Nou pe iCars.ro

    Deputații vor să schimbe iar Codul Rutier, eliminând sancțiunile pentru conducere agresivă și dând...

    Se pare că trăim într-un film demn de noaptea minții. După ce abia au...

    Un prahovean acuză BCR Leasing că îl obligă să plătească rate la o mașină...

    Ceea ce trebuia să fie o bucurie, cumpărarea unei mașini din Austria, s-a transformat...

    VIDEO – Campionatul național de super-slalom și îndemânare, etapa Ploiești. De ce a stârnit...

    Ploieștiul este un oraș în care s-ar putea întâmpla multe (bune), dar nu prea...

    Cum facem anvelopele să arate ca noi-nouțe? O soluție ieftină, la îndemâna oricui

    Din cauza depunerilor de la tot felul de compuși prezenți pe carosabil, dar și...

    Ai încă RCA la City Insurance? Azi, 11.05.2022, expiră! Ca să poți circula, ai...

    Decizia de acceptare în instanță a falimentului City Insurance a adus cu sine și...

    ”Ieftin și rapid” – sloganul perfect ca să fii atras și păcălit într-un service...

    Aproape 1000 de ateliere de reparații din toată țara au fost controlate de inspectorii...

    Cum a afectat războiul din Ucraina piața auto, care cunoaște cel mai mare declin...

    Pandemia a generat probleme serioase pe piața auto timp de doi ani. Treptat, oamenii...