No menu items!
More

    Statistică: 7 mașini iau foc în mers, zilnic, pe șoselele din România, în lunile de vară. Cum putem evita astfel de situații

    Publicat pe:

    În iunie, în România, IGSU a confirmat că a avut peste 200 de intervenții pentru a stinge autovehiculele care au luat foc în trafic. De ce media zilnică a incendiilor auto crește în sezonul cald.

    Nu este o noutate, se întâmplă media evenimentelor de acest fel să crească în timpul verii, însă se pare că șoferii nu învață din experiența altora și nu acordă suficientă atenție cauzelor generatoare.

    Scurgerile de combustibil reprezintă o problemă. Pot fi detectate din timp, dacă sunt luate în seamă mirosul persistent de carburant sau petele apărute sub mașină. Periodic este bine să face o inspecție vizuală și să ne adresăm unui service autorizat pentru remedierea problemei.

    La fel de adevărat este că nu întotdeauna putem sesiza aceste scurgeri, unele fisuri/secționări putând să apară în mers. Căldura excesivă afectează atât elementele din metal cât și pe cele din mase plastice sau cauciuc. Acestea se dilată și se contractă succesiv, materialul ”îmbătrânește” în timp și poate ceda oricând.

    Dar nu scurgerile de carburanți sau alte lichide inflamabile reprezintă principala cauză pentru care mașinile iau foc, ci instalațiile electrice ale acestora

    Cu cât autovehiculul este mai vechi, cu atât problemele electrice sunt mai des întâlnite. Izolația firelor devine casantă, nu de puține ori firele rămân fără izolație și se ating făcând scurt-circuit.

    Spraîncălzirea unor componente electrice poate la rândul ei să ducă la aprinderea altor componente ușor inflamabile din proximitate.

    Mare atenție la improvizații, la adăugarea unor componente electrice, becuri neconforme, drosere, instalații de sunet etc.! Fabricanții au proiectat circuitele să se încadreze în anumite valori. Nerespectarea acestor valori duce la suprasolicitarea circuitelor care astfel cedează și devin cauze ale incendiilor auto.

    Tot la cauze adăugăm și defecțiunile circuitului de răcire, cauză potențată de asemenea de temperaturile ridicate din sezonul estival. Sistemele de frânare blocate sunt și ele cauze generatoare de incendii, fiind întâlnite frecvent în special la remorcile camioanelor de mare tonaj.

    Sunt și cazuri ale unor autovehicule care au fost comercializate cu defecte de proiectare și fabricație. Chiar dacă ulterior au fost rechemate în reprezentanțe pentru remediere, nu toate au ajuns la timp. Un astfel de exemplu de situație a fost cel al motoarelor cod N de la BMW, mașini care luau foc din cauza răcitorului de gaze. Evident, sunt exemple similare și la alte branduri auto.

    Așadar, verificările periodice sunt absolut necesare, mai ales în timpul verii, cu precădere atunci când urmează să ne deplasăm pe distanțe mari. Nu toate problemele pot fi depistate, dar multe dintre acestea pot fi sesizate de mecanici sau electricieni profesioniști, pot fi remediate, iar proprietarii mașinilor vor avea mai multă liniște.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro