Cu o experiență de peste 50 de ani, analiștii JD Power s-au impus grație unor studii cu acuratețe care nu a putut fi contestată. Pe lângă alte domenii de activitate, JD Power prezintă anual și situația pieței auto, cu precădere analizele fiind făcute pe fiabilitatea producătorilor consacrați.
Clasamentul fiabilității auto din 2024 oferă câteva certitudini/reconfirmări ale garanției calității, dar și câteva surprize neplăcute în privința rateurilor pe care producători consacrați au ”reușit” să le dea cu ultimele lor modele.
Tehnologia a evoluat foarte rapid în ultimii ani, iar industria auto a beneficiat din plin de această evoluție. Ceea ce în urmă cu doar câțiva ani vedeam doar în filmele SF, acum reprezintă dotări standard în cazul multor autovehicule, în special pe parte de infotainment.
Compania JD Power a analizat mărcile prezente pe piața din America de Nord, dar majoritatea au o prezență internațională.
Clasamentul a luat în calcul numărul de probleme raportate pentru un brand la fiecare 100 de vehicule analizate (problems per 100 vehicles / PP100).
Conform JD Power, numărul mediu al problemelor consemnate, 190 PP100, este cu patru puncte mai mare decât anul trecut.
Au fost analizați 184 de indicatori din nouă arii principale, printre care mediu, tehnologii de asistență pentru condus, exterior sau sisteme de infotainment.
Cele mai multe probleme (49,1 PP100) sunt cauzate de sistemele de infotainment, iar principalele dificultăți avute pe acest segment de șoferi sunt cele legate de conectarea la platformele Android Auto și Apple CarPlay.
Interesant este și rezultatul pentru mașinile electrice și plug-in hybrid, aflate în fază de pionierat. Vehiculele electrice (256 PP100) și cele plug-in hybrid (216 PP100) au mai multe probleme decât cele cu motoare termice (187 PP100) și cele hibrid (191 PP100).
Un alt aspect interesant, relevat de studiu, este felul în care se uzează anvelopele
În cazul mașinilor electrice, mult mai grele decât cele convenționale, 39% dintre utilizatorii chestionați au schimbat pneuri în ultimele 12 luni. Doar 20% dintre posesorii de automobile echipate cu motoare cu ardere internă au făcut acest lucru.
Clasamentul fiabilității este o confirmare a poziției de lider pentru Toyota, mai ales pentru brandul său premium, Lexus.
Urcare spectaculoasă pentru BMW, care în anii trecuți a avut mari probleme cu motoarele din seria ”N”. Odată cu scoaterea lor din producție, dar și cu rezolvarea altor probleme ale sistemului infotainment, BMW a urcat în clasamentul fiabilității până pe locul 9.
Gravă pare situația pentru două dintre mărcile grupului VAG, mai precis Volkswagen și, mai ales, AUDI. Sunt în coada clasamentului, alături de FORD, Crysler, Land Rover. Din păcate, tot spre coada clasamentului a coborât și Volvo, deținut acum de chinezi.