Pasionații unor mărci de mașini, dar și cei care vor să își accesorizeze cât mai mult autovehiculele, nu vor mai avea la fel de multe variante de a achiziționa produse contrafăcute.
Sunt ieftine și imită produsele originale, dar sunt de calitate îndoielnică. Sigle auto și diverse alte accesorii purtând siglele unor branduri auto consacrate, mai grav chiar piese de schimb mecanice sau electronice, au invadat marile siteuri din întreaga lume.
Pe de o parte, companiile auto pierd din acest comerț în care le este folosită imaginea fără acord, pe de alta imaginea le este serios afectată de calitatea produselor contrafăcute, nu toți cumpărătorii înțelegând că nu au achiziționat produse originale fiind mulțumiți de prețurile derizorii.
Amazon şi producătorul german de automobile BMW au câştigat un proces în Spania împotriva a patru vânzători de produse BMW contrafăcute, a declarat retailerul online din SUA, transmite Reuters.
Cele două companii au identificat grupul care ar fi vândut pe site-urile Amazon produse BMW contrafăcute, cum ar fi capace de supape, insigne şi brelocuri cu sigla companiei germane.
Au dat grupul în judecată la Tribunalul Spaniol al Mărcilor Comunitare, situat în oraşul Alicante din estul Spaniei, care aplică reglementările Uniunii Europene.
Amazon, care a luat măsuri împotriva falsificatorilor de pe numeroasele sale site-uri de pe piaţă, ca răspuns la criticile şi procesele din partea mărcilor de lux, nu a detaliat nicio penalizare aplicată.
Rămân în continuare problematice siteurile din China. aparent și acestea au luat măsuri, ”blurând” siglele produselor contrafăcute, însă în realitate se comercializează în întreaga lume. Rămâne astfel la latitudinea cumpărătorilor dacă se mulțumesc cu produse de calitate îndoielnică, doar pentru că au o siglă falsă sau chiar pot afecta buna funcționare a mașinilor, dacă alege produse cum ar fi piesele de schimb sau softuri de diagnoză cu cablajele aferente.