No menu items!
More

    A rămas Loganul cea mai accesibilă mașină pentru români? Cât costă cel mai ieftin Logan second de pe piață versus cel mai scump model nou

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Dacia Logan este teoretic mașina națională în România. De brandul Dacia a rămas doar numele românesc, acționariatul de la Renault fiind francez. La fel de adevărat este că la origini, în perioada comunistă, tot de la Renault am plecat, mai întâi de la Renault 8 (Dacia 1100), apoi Renault 12 (Dacia 1300 și variantele facelift).

    Daciei Logan i s-a spus ”mașina națională” sau ”mașina săracului”, deși trebuie să admitem că nota jignitoare este forțată. Dacă privim partea utilă, am putea spune că Loganul este varianta optimă în raportul preț/calitate pentru persoanele pragmatice sau pentru cei care pun utilitatea pe primul plan și mai apoi brandul.

    Dacia Logan a fost încă de la început un proiect care s-a dorit adresat segmentului accesibil. Pentru a face o mașină ieftină, era evident că nu vor fi folosite cele mai bune materiale și nici nu vor fi echipate cu ultimele tehnologii și opțiuni. Dar, așa cum spuneam, Loganul trebuia să fie o mașină suficient de spațioasă și care să te ducă din punctul A în punctul B.

    Cu siguranță, francezii și-au atins scopul, Loganul având succes în multe alte țări din lume, nu doar în România. Cei care ați vizitat Germania, spre exemplu, ați putut constata acest fapt. Și nu doar despre Logan este vorba, ci și despre Sandero și mai ales Duster. Rămânem însă cu discuția de astăzi la Logan, o mașină care s-a dovedit o bună afacere și pentru taximetrie, acolo unde solicitarea este dusă la extrem pentru acest tip de autoturism.

    Scurt istoric al Loganului

    Dacia Logan - prima generație
    Dacia Logan – prima generație

    Primul model a apărut în 2004. Chiar dacă designul nu era nici pe departe atrăgător, reprezenta totuși o schimbare radicală față de bătrâna Dacie 1310 sau 1410. Avusesem pe șosele și modele post-revoluționare Nova și mai apoi Solenza, dar nu au făcut istorie precum modelul 1300 bazat pe Renault 12.

    La echivalentul a 6500 de euro, în versiunea cea mai simplă, ce ai fi vrut să ai? Era clar că nu se puteau emite pretenții de confort și siguranță, de design și calitate la materialele exterioare și interioare, dar era mult peste ceea ce se produsese până atunci în România. Era accesibilă și practică, pe gustul celor care cred că o mașină nouă, nepretențioasă, este preferabilă uneia second, chiar dacă este a unui brand consacrat. Avea garanție în primii anii, apoi… Dumnezeu cu mila. De menționat că cel mai dotat model ajungea la 10.700 de euro.

    Cert este că au circulat suficient pentru a-și justifica prețul de achiziție, pentru a-și amortiza costurile. Încă mai circulă mașini din prima serie. De pe unele curge tabla, rugina făcându-și de cap cu o tablă destul de subțire. Altele au vopseaua mătuită sau exfoliată. Despre starea tehnică, motor, direcție, transmisie, frâne etc., nu are sens să ne pronunțăm. Sunt și modele întreținute exemplar de către proprietari, așa cum se întâmplă în cazul tuturor mărcilor.

    În 2012 apărea primul facelift serios, a doua generație a Loganului, care să schimbe imaginea de ”cutiuță colțuroasă și ieftină”

    Dacia Logan  - a doua generație
    Dacia Logan – a doua generație

    Potrivit Dacia, 60% din lucrările de proiectare au fost realizate în România, la centrul de inginerie Renault. Însemna ceva pentru economia românească și trebuia neapărat să confirme succesul vânzărilor primei generații.

    Crește calitatea, crește inevitabil și prețul. Nu însă semnificativ, cu doar 190 de euro la modelul de bază, denumit popular ”modelul chel”. Targetul nu se schimbă. A doua generatie a sedanului Dacia Logan avea preturi cu TVA cuprinse intre 6.690 si 11.200 euro. Creșteau pe măsură ce cumpărătorul adăuga opționale.

    Mașina era o opțiune pentru familiile cu venituri modeste, pentru cei care nu erau dispuși să arunce ”o avere” pe o mașină, dar și pentru agenții economici care au ținut întotdeauna cont de optimizarea costurilor.

    Caroseria era stilizată mult mai prietenos cu ochiul pasionatului, așa că și al doilea model a avut succes. Apare motorul de aproape 1000 cmc pe benzină, cu turbină pentru un plus de putere, fabricat și el în România. Desigur, în gamă erau și motorizările 1.2 benzină, gpl, dar și dciurile (diesel) de 75 și 90 de cai.

    A treia generație de Logan, ”altă mâncare de pește”, un pește cu miros de Volvo măcar în zona farurilor 🙂

    Dacia_Logan - a treia generație
    Dacia_Logan – a treia generație

    A treia generație de Logan a fost lansată împreună cu noua Dacia Sandero III, pe 29 septembrie 2020. Este mai lung cu 36 mm, cu un ampatament mai mare și o consolă spate redusă. Are o formă mai joasă, având un parbriz mai înclinat și un acoperiș coborât cu 10 mm.

    S-a terminat epoca ”mai jos de atât nu se poate”, așa că prețurile variază între 8.400 de Euro (TVA inclus) pentru versiunea Access, cu motorul SCe de 65 CP și 12.950 de Euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort echipată cu motorul TCe 90 CVT.

    Loganul este construit pe platforma modulară CMF-B LS utilizată de noul Sandero, despre care se spune că combină o rezistență și rigiditate mai mare cu o greutate mai mică, respectând în același timp testele de impact mai stricte. Noul motor reduce emisiile și, din 2021, respectă cerințele de control al poluării.

    În 2023 modelul a primit o grilă cu design nou care încorporează noul logo „Dacia Link”, siglele vechi de pe volan și portbagaj au fost înlocuite de logotipul Dacia, iar detaliile cromate din faruri și interior au fost înlocuite cu unele albe sau au fost vopsite în gri.

    Toate modelele beneficiază de garanția de 3 ani sau 100.000 km.

    Urmează a patra generație de Logan

    Nu este o surpriză faptul că vor fi motorizări hibride sau full-electrice, însă cea mai importantă schimbare promisă de producător va fi creșterea gradului de siguranță, modelele precedente fiind ”praf și pulbere” la testele Euro-NCap.

    Nu vom insista cu alte detalii ”scăpate pe surse” de producător, preferând să furnizăm date certe, atunci când mașina va intra pe piață.

    La ce preț am găsit cel mai ieftin Logan de pe piața second

    Cel mai ieftin Logan de pe piața second
    Cel mai ieftin Logan de pe piața second

    O simplă căutare ne duce în zona unor mașini în care nu ai curajul să te urci nici dacă sunt staționate și cu motorul oprit.

    A fost totuși amuzant să citim descrierile și să vă spunem că, dacă sunteți tentați de ceva ieftin care să meargă, optați pentru o bicicletă, dacă țineți la viața voastră. 🙂

    Cel mai ieftin Logan, de fapt cele mai ieftine pentru că sunt mai multe la acest preț, ar fi de găsit la 400 de euro, adică aproape 2000 de lei, desigur… negociabil. 

    Cele mai multe au fost taxiuri și au peste 400.000 de km. La prima ofertă întâlnită, proprietarul menționează că nu oferă fiscal, ceea ce ar trebui să fie ultima grijă dacă vă încumetați să îl cumpărați. Este un model pe benzină din 2007. Are butelie mare GPL, ceea ce ne îngrijorează și mai mult, dar ne mai liniștim când aflăm că are centuri reglabile pe înălțime și oglinzi electrice. Aerul este condiționat, dar de vremea de afară.

    Zâmbind în fața unor ”super-oferte”, dar sperând să nu vă încumetați, așteptăm părerile voastre, ale celor care ați fost sau încă mai sunteți posesori de Dacia Logan, indiferent de generație. În fond, indiferent de ce spun producătorii sau cei care fac ”teste” ci vădită tentă publicitară, singura care contează este părerea sinceră a utilizatorului.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro