No menu items!
More

    A cui e vina? Un interlop a fost prins conducând de 11 ori fără permis. A 12-a oară a ucis o persoană

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Seria accidentelor tragice care puteau fi prevenite continuă. Aproape zilnic se produc evenimente rutiere grave, unele dintre acestea fiind șocante mai ales prin prisma faptului că sistemul judiciar ar fi putut să le prevină, dacă ar fi funcționat corect.

    Ultimul caz care vine în atenția opiniei publice este al unui bărbat din Cluj, conform presei locale fiind cunoscut în comunitate ca ”membru al lumii interlope”. Acesta a produs la finele lunii august un accident rutier, în localitatea Căpușu Mare, intrând frontal cu viteză într-un autoturism care circula regulamentar.

    A încercat să fugă de la locul accidentului, fiind prins de polițiști la aproximativ 2 km distanță.

    Impactul violent s-a soldat cu rănirea gravă a opt persoane, printre care și a unui prieten al interlopului, aflat în mașina sa. Acesta a decedat la spital, după aproape două săptămâni.

    ”Șoferul” vinovat se numește Ioan Aurel Covaciu, un bărbat în vârstă de 34 de ani. El este cercetat ”abia” acum. Conducere fără permis, părăsirea locului accidentului, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă sunt principalele acuzații.

    Ireal! Fusese prins conducând fără permis de 11 ori și tot de atâtea ori a fost lăsat în libertate

    Abia a 12-a oară, după ce a ucis, clujeanul are un dosar penal de care nu poate scăpa fără o pedeapsă cu executare, ”Legea Anastasia” producând deja efecte.

    Discuția se poartă însă pe situația generată în 2023, până în luna mai, când polițiștii l-au prins în trafic, conducând fără permis. Dacă după prima ”abatere” ar fi putut fi cercetat în libertate, de la a doua individul putea fi lesne încadrat în categoria celor care prezintă pericol public, impunându-se astfel o măsură preventivă privativă de libertate.

    Nu s-a întâmplat nici după a doua abatere, nici după a treia, nici măcar după a 11-a. După a 12-a este prea târziu, atât timp cât 7 persoane au ajuns în stare gravă la spital, o alta decedând.

    Și dacă polițiștii și-au făcut treaba, sistemul judiciar ”a avut grijă” să se facă acum părtaș la consecințe. Ultima oară, după a 11-a faptă, la finele lunii mai, judecătorii au decis să îl pună în libertate.

    De menționat este că, nu de puține ori, individul posta pe pagina personală de Facebook secvențe cu el conducând haotic și în mod iresponsabil. (video la final)

    Chiar dacă circumstanțele sunt diferite, prin intermediul consecințelor putem asocia cazul de la Cluj cu cel din localitatea constănțeană 2 Mai, unde tragedia putea fi prevenită, dacă șoferul era reținut în momentul în care s-a constatat prima faptă penală care în final a fost la originea tragediei.

    A cui este vina?

    Indiscutabil, vina principală aparține autorilor unor astfel de fapte. Doar că, sistemul judiciar este cel care nu doar că se dovedește a fi părtaș, dar și cel care încurajează astfel de fapte. Cei care le comit au primit în repetate rânduri semnale că se poate și că nu pățesc nimic. Totul până într-o zi, din păcate o zi care are consecințe ireversibile.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro