No menu items!
More

    ”Are ceva dacă beau doar un pahar cu bere și apoi conduc?” ARE! Prevederile legislației privind consumul de alcool și șofatul

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Auziți des spunându-se ”Dar ce rău se poate întâmpla, dacă beau un pahar cu bere, apoi conduc? Nici nu se simte…” Surprinzător este faptul că, deși au permis de conducere, mulți încă nu cunosc legislația.

    Înainte de discuta despre pragul la care alcoolemia trece pragul de la contravențional la penal, trebuie spus că nu există toleranță pentru șoferii care sunt prinși conducând sub influența alcoolului.

    Așadar, nici măcar un pahar cu bere, pentru că de la 0,01 mg/l se intră în zona contravențională. Până la 0,4 mg/l este limita contravenției, ceea ce duce la suspendarea permisului de conducere pentru o perioadă de 90 de zile, plus o penalizare cuprinsă între 9 și 20 de puncte de amendă, ceea ce echivalează cu 1305 până la 2900 de lei.

    În cazul în care șoferul depistat în trafic are peste 0,4 mg/l alcoolemie, dovedită și de analiza sângelui, se intră în zona penală, pedeapsa fiind închisoarea de la 1-5 ani. Aici este necesară o regândire/înăsprire a legislației, care este permisivă, în sensul în care pedeapsa poate fi cu suspendare.

    Totuși, de menționat faptul că în această lună a intrat în vigoare ”Legea Anastasia, actul normativ care exclude posibilitatea suspendării pedepsei, dacă șoferul beat sau drogat a comis un accident mortal.

    Citește și ”Legea Anastasia” – Fără pedepse cu suspendare pentru șoferii beți, drogați sau fără permis, care comit accidente mortale”

    Tot la capitolul necunoașterea legislației sau ignorarea ei se află și cei care se gândesc că refuzul recoltării probelor biologice ar fi o soluție pentru a scăpa de sancțiunile pentru alcoolemie sau consum de stupefiante.

    Pedeapsa pentru refuz este de natură penală și prevede de la 2 la 7 ani de închisoare, ceea ce complică și mai mult situația șoferilor aflați în culpă.

    În concluzie, urmare a accidentelor grave produse de șoferi beți sau drogați, situație care ne poziționează pe primul loc în acest clasament în UE, face ca legislația să nu permită șofatul în astfel de stări. Sunt tot mai multe voci care insistă ca posibilitatea suspendării executării pedepsei cu închisoarea să dispară, chiar dacă șoferii depistați în culpă nu au produs accidente mortale.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro