No menu items!
More

    Furtun de supraalimentare spart la motorul turbo. Ce efecte are și cum se rezolvă problema – vlog ICars

    Publicat pe:

    Discutăm, astăzi, în vlogul ICars România despre o problemă specifică motoarelor supraalimentate (turbo), respectiv fisurarea/spargerea furtunului din cauciuc. Aparent banală, problema poate genera alte necazuri mult mai costisitoare.

    Ca orice element care are în componență cauciucul, vine un moment când acesta cedează. Poate fi cauzată problema de îmbătrânirea materialului, de montarea greșită a furtunului (poziție torsionată) sau pur și simplu de un defect de fabricație sau de un produs de calitate îndoielnică.

    Îl considerăm ”CONSUMABIL”, drept care îl avem periodic în atenție și îl schimbăm când este necesar.

    Conducta intercooler, respectiv furtunul despre care vorbim astăzi, conectează intercooler-ul la turbină. Conducta superioară a intercoolerului este cel mai vulnerabil element al sistemului de turboalimentare (compus din filtru de aer, unitate de accelerație, turbocompresor și galerie de admisie).

    Simptome ale unui furtun turbo spart:

    -șuieratul de sub capotă

    -scăderea puterii motorului

    -fum de evacuare negru

    Ce consecințe are rularea cu un furtun intercooler spart

    Vorbim despre un furtun de presiune, așadar unul prin care trebuie să se asigure debitul de aer necesar răcirii turbinei și totodată necesar formării amestecului combustibil. Aerul din acest flux poate ajunge și la 200 grade Celsius, iar spargerea furtunului nu va mai asigura răcirea turbinei.

    Când temperatura aerului crește, densitatea sa scade. Consecința este că aerul mai puțin dens generează o creștere mult mai mică a puterii de la turbină. De aici și faptul că mașina ”nu mai trage”, intră în limp mode (sistemul de autoprotecție la avarie).

    Motivul pentru care astăzi am abordat această temă

    Cei mai mulți dintre conducătorii auto nu au deloc cunoștințe mecanice. Nu cu mult timp în urmă, unul dintre cei care ne urmăresc ne relata o experiență nefericită cu un mecanic, care a încercat să îl păcălească, dându-i o lungă listă de piese de schimbat, o listă de mii de lei, incluzând și o clapetă de accelerație defectă. Respectivul profitase de una dintre erorile apărute pe tester, o eroare care era consecința spargerii furtunului despre care vorbim astăzi, nicidecum defectarea clapetei de accelerație (comandată electronic) și defectarea turbinei.

    La aflarea costurilor, norocul său a fost că a cerut părerea unui alt mecanic. Rezultatul: un furtun de schimbat… cost aproximativ 100 de lei.

    Am profitat pentru ediția de astăzi de un defect similar, întâlnit la o Skoda Yeti, motor VAG 2.0 TDI), așa că vă invităm să vedeți ce a ieșit și mai ales cum, cu puțin noroc și pricepere puteți rezolva singuri o astfel de problemă:

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro