Pasionați sau nu de mașini, dar cu siguranță utilizatori care mai meșteresc din când în când, mulți dintre noi ar vrea să aibă tot felul de scule și echipamente care să le ușureze munca în cazul în care au nevoie sau le place să ”șurubărească” chiar ei. Este motivul pentru care testăm ce găsim pe piață. Astăzi, mașina de înșurubat cu impact tangențial.
Pentru acuratețea emiterii părerilor, aceste prezentări din vlogul ICars nu sunt publicitare. Cumpărăm ce găsim pe piață, apoi le testăm și în funcție de rezultate vă spunem dacă merită sau nu banii.
Nu de puține ori am decis să aruncăm la gunoi scule sau kituri pentru diverse reparații. Vezi ediția dedicată kiturilor pentru îndreptarea caroseriei: ”Cum îndrepți micile înfundături ale caroseriei – Pe ce scule să nu arunci banii | iCars”
Și pentru că văzusem la Lidl ”mașina de înșurubat cu impact tangențial”, cea pe care teoretic o puteți utiliza pentru schimbarea roților mașinilor, am zis să vedem dacă merită să ”sacrificați” 500 de lei, în cazul în care sunteți tentați să vă dotați cu așa ceva. 🙂
De precizat că mulți ați văzut cum arată o astfel de ”sculă”, pe la vulcanizări sau la serviceurile de roți. Acelea sunt pneumatice (atașate unui compresor de aer), pe când cea testată azi este cu acumulator.
Producătorul promite un cuplu maxim de 400 N/m, susținut de un acumulator de 20V, dar pentru asta nu putem garanta.
Legat de preț, pentru a vă face o idee, cel mai ieftin produs similar era pe la Dedeman, însă costa peste 800 de lei, că doar era Makita, nu Parkside. 😉 Deh, se mai plătește și brandul, deși trebuie să recunoaștem că am încercat mai multe de la Parkside și nu am fost deloc dezamăgiți. Luați în calcul totuși că nu sunt scule profesionale.
Și mai aveam o problemă: este mașină de înșurubat, iar pe noi ne interesat în mod deosebit dacă și deșurubează. Tocmai aceasta este marea problemă la schimbarea unei roți… greu ar fi de scos toate prezoanele sau piulițele, pentru că de pus la loc poate aproape oricine.
Ca prim sfat, este bine să aveți la îndemână și o cheie clasică de roți, dacă se poate cu prelungitor sau telescopică, pentru că nici la vulcanizările serioase astfel de mașinării nu fac întotdeauna față prezoanelor înțepenite.
Nu vă spunem în text la ce concluzie am ajuns, dar vă invităm să urmăriți ediția de astăzi a vlogului ICars România: