No menu items!
More

    Ei de ce nu vor electrice? Senatorii își alocă un buget de peste 1 milion de euro pentru limuzine pe benzină

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    ”Să faci ce zice popa, nu ce face popa”, în cazul de față popa fiind Senatul României, instituție a statului care promovează intens achiziția de autovehicule electrice în detrimentul celor cu propulsie generată de motoare care folosesc combustibili convenționali.

    ”Luați-vă automobile electrice, să salvăm planeta, ca să ne luăm noi pe benzină, că doar nu moare planeta din asta!”

    Programul Rabla Plus susține achiziția de mijloace de deplasare (să le spunem mașini…) cu motoare electrice. Infrastructura este deficitară, cu prea puține stații de încărcare, iar mașinile cât de cât accesibile au autonomie foarte mică. Dar, contează mai puțin cât sunt de practice pentru utilizatori, important este să salvăm planeta.

    Nu spunem că nu e cazul să reducem poluarea, dar pentru asta nu suntem dispuși să înghițim chiar orice, chiar fiecare narativ care nu are la bază studii serioase. S-a discutat intens despre cât de poluantă este industria care produce acumulatorii pentru mașinile electrice, despre cum reciclarea acestora este mult în urma cerințelor unui mediu mai puțin poluat. Se pare că ar conta mai puțin să avem dezbateri serioase, cu argumente.

    În plus, nu vedem politici care să combată poluarea generată de industrie, de transporturile aeriene și navale. Nu vedem stoparea tăierilor masive de păduri. Nu vedem nimic concret și eficient în aceste politici care ar reduce cu adevărat poluarea.

    În aceste condiții, te uiți cu atenție la cei care propovăduiesc în fața populației necesitatea alinierii la ”trendul” momentului. Ce faci ei, de fapt??? E foarte simplu de văzut că tocmai cei care fac tot posibilul să ne schimbe în numele unor teorii destul de dubioase, tocmai aceștia fac pe dos.

    Senatul României vrea să cumpere 22 de limuzine, pentru care a pregătit 4,5 milioane de lei, fără TVA, iar din cerințele cât se poate de specifice pe care le-a trecut în caietul de sarcini se poate ghici și modelul și marca de mașină pe care și-l doresc aleșii.

    Suntem obișnuiți cu licitațiile cu dedicație, deci nu e o surpriză un caiet de sarcini croit după chipul și asemănarea furnizorului, acum fiind interesați de puterea exemplului. Aveau grețuri domnii senatori dacă se orientau către Dacia Spring? Pentru ei nu e bună, respectiv utilă?

    Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este de 6 aprilie. Contractul de achiziție, publicat pe SEAP, va fi atribuit prin licitație deschisă, online, criteriul fiind prețul cel mai scăzut.

    Caietul de sarcini întocmit de Senat conține însă o serie de caracteristici tehnice atât de exacte, încât singurul model găsit de de jurnaliștii ȘtirileProTV care se încadrează în cererile Senatului este modelul Superb, de la Skoda.

    Iată ce alte specificații tehnice a pus Senatul în caiet: autoturism lip limunizat fabricat în 2023, lungime 4950 mm, lățime (cu oglinzi) 2.100 mm, norme de poluare Euro 6, culoare negru metalizat, benzină, capacitate cilindrică între 1.900 și 2.000 cc, putere motor minim 250 cp.

    Capacitatea portbagajului trebuie să fie de minim 450 litri, rezervor de minim 50 litri, consumul maxim de 10 litri/100 km.

    Mario Oprea, secretarul general al Senatului, a declarat luni pentru Digi 24 că nu i se pare exagerat ca o mașină să aibă 250 de cai putere, iar suma de 50.000 de euro pe bucată nu e chiar mare, precizând el că ar fi vorba de un preț maxim, orientativ.

    Cu preț orientativ sau nu, rămânem cu părerea că ideal este să ne orientăm după ce fac autoritățile, nu după ce spun. Momentan, varianta de luat în calcul în privința utilității este cea a motorului termic. Când vom avea un semnal de la aleși că varianta electrică este o opțiune serioasă, adoptată și de ei, atunci vom avea despre ce să discutăm.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro