O pietricică, grindina, o acțiune intenționată… motivele din cauza cărora avem ”surpriza” de a ne alege cu un parbriz deteriorat. Sunt două alternative: înlocuirea parbrizului sau repararea acestuia, dacă spărtura/ciobitura nu l-a afectat grav.
Sunt câteva kituri în comerț, pe care le găsiți atât la unele magazine cu specific auto, dar și prin cele de bricolaj sau în supermarketuri. Prețurile pornesc de la 30 de lei și nu depășesc 60 de lei. Cu un asemenea preț mic, raportat la cât poate costa înlocuirea unui parbriz pe cheltuiala proprie, dacă proprietarul nu are CASCO sau autorul vandalizării nu este identificat, putem spune că merită încercată varianta reparării.
Așadar, dacă vă încumetați să utilizați un astfel de kit, trebuie să aveți în vedere câteva aspecte importante: dimensiunea spărturii, vechimea ei, temperatura la care lucrați pentru remediere, plus alte câteva detalii pe care le veți afla urmărind vlogul de la finalul acestui text.
Vezi AICI și metoda de restaurare a farurilor mătuite
Vom testa în cele ce urmează pe un BMW x3, al cărui parbriz oricum urmează a fi schimbat de asigurator, deci mai mult decât a pierde timpul nu avem ce să pățim 🙂 , un ”Kit reparare parbriz”, achiziționat din comerț cu doar 39 de lei. Operațiunea constă în curățarea locului unde se va injecta rășina care teoretic se va infiltra în spărtura din parbriz.
Nu este deloc complicat, puteți încerca și voi. Vă mărturisim că am mai făcut alte câteva operațiuni similare, unele cu rezultate spectaculoase, altele nu 100% reușite, din două motive: spărturile erau mult prea mari, iar vechimea unora făcuse ca particulele de praf să pătrundă în profunzime și să poată fi în continuare vizibile după introducerea rășinii. Nu vă pierdeți timpul cu
Vizionare plăcută și mai ales utilă!