No menu items!
More

    Volvo se retrage din Asociaţia Producătorilor de Automobile Europeni. Strategie dubioasă – chinezii care dețin Volvo au alte planuri față de cele ale europenilor

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Asociaţia producătorilor europeni de automobile (ACEA), a fost principalul grup de lobby al industriei încă de la crearea sa în 1991, reunind cei 16 mari producători de maşini, camioane, camionete şi autobuze din Europa.

    Volvo Cars se va retrage din Asociaţia Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) până la sfârşitul anului 2022, invocând diferenţe între strategia sa de zero emisii şi cea a grupului de lobby auto din Europa, transmite Reuters.

    De menționat că, deși se află în Suedia, fiind una dintre cele mai prestigioase companii europene din domeniu auto, Volvo Cars nu mai este o companie suedeză. Geely deține Volvo Cars, o companie care s-a desprins de AB Volvo în urmă cu 20 de ani, fiind cumpărată de Ford și apoi vândută chinezilor.

    Producătorul suedez de automobile s-a angajat să aibă o gamă de maşini complet electrice până în 2030, cu mult înaintea propunerii Uniunii Europene de interzicere efectivă a maşinilor cu combustibili fosili începând cu 2035. Apare așadar un conflict de strategie între decizia europenilor și planul chinezilor.

    Volvo a fost un susţinător al trecerii mai rapide la transportul cu emisii zero, dar după ce Parlamentul UE a votat în iunie în favoarea termenului limită din 2035, ACEA a spus că ”orice reglementare pe termen lung care depăşeşte acest deceniu este prematură în acest stadiu incipient.

    Citește AICI despre decizia UE e de interzice comercializarea autovehiculelor cu motoare termice din 2035

    Reprezentanții acționariatului majoritar Volvo Cars au spus că ”am ajuns la concluzia că strategia şi ambiţiile de sustenabilitate ale Volvo Cars nu sunt pe deplin aliniate cu poziţionarea şi modul de lucru al ACEA în această etapă. Deci credem că este mai bine să luăm o altă cale deocamdată. Ceea ce facem ca sector va juca un rol major în a decide dacă lumea are o şansă de a lupta pentru a reduce schimbările climatice”.

    Vestea vine la mai puţin de o lună după ce Stellantis, al patrulea mare producător de automobile la nivel mondial, a anunţat că va părăsi ACEA până la sfârşitul anului 2022, ca parte a unei noi strategii de abordare a problemelor şi a provocărilor viitoare de mobilitate, inclusiv o schimbare de la activitate tradiţională de lobby.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro