No menu items!
More

    Ministrul Economiei confirmă declinul industriei auto din România, ca urmare a crizelor profunde din economie

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Nu este vorba doar despre o criză, pentru că de mai bine de doi ani omenirea se confrută cu probleme economice care se acutizează. Totul a început cu criza semiconductorilor, care a redus drastic producția de automobile, apoi criza economică generată de cea sanitară, iar acum efectele economice ale războiului din Ucraina.

    Au fost și încă sunt trei elemente determinante pentru un declin previzibil al economiei mondiale. Era lesne de intuit că toate acestea vor afecta și piața auto, o priață față de care potențialii clienți sunt mult mai reticenți.

    Nu cu mult timp în urmă, datele referitoare la înmatriculările de mașini noi în România arătau că nu stăm deloc rău, vânzările fiind în creștere spectaculoasă. Asta doar la prima vedere, pentru că acele cifre sunt mincinoase în raport cu starea de fapt. Îți poți forma rapid o impresie falsă, dacă ai comparat începutul lui 2021, când încă eram în pandemie/restricții, cu 2022, când situația s-a relaxat. Normal că vânzările/înmatriculările au crescut față de acum un an, dar nici pe departe față de așteptări.

    Citește AICI datele începutului de an pentru piața auto, în privința înmatriculărilor de mașini noi.

    După o vizită în Argeș, la uzina Dacia, ministrul Economiei, Florin Spătaru, a scris pe pagina sa de facebook:

    ”Ministerul Economiei menține un dialog constant cu cei din conducerea Dacia Mioveni, dar am vrut să discut și cu salariații pentru că ştiu că atât criza sanitară, cât şi creșterea prețului energiei le-a afectat activitatea în aceeaşi măsură.

    Avem în vedere mai multe soluții, dar pentru început luăm în calcul necesitatea prelungirii Kurzarbeit până la sfârșitul anului, o măsură care a funcționat în perioada stării de alertă şi care a acoperit 75% din salariile oamenilor de la bugetul de stat. Prioritatea este menținerea oamenilor pe posturi.

    Dacia a fost unul dintre primii reprezentanți ai industriei care a participat în task-force-ul organizat de Ministerul Economiei ca urmare a izbucnirii războiului din Ucraina, implicit a impunerii de sancțiuni împotriva Rusiei.”

    Așadar, ”avem în vedere”, respectiv nimic concret. Și chiar dacă vor exista măsuri, acestea sunt paliative în fața unei crize economice profunde, care nu pare să se termine prea curând.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro