Prezentarea oficială a fost făcută în 2018, fiind prezent chiar președintele Rusiei. După ani buni în care a utilizat limuzine Mercedes sau BMW, Putin și-a dorit să fie unic, punând în prim plan pe lângă design și siguranța personală sporită.
Când este vorba despre lux, Vladimir Putin nu ezită să se afișeze ostentativ. Se vorbește despre o avere de miliarde, însă nimic nu este cert, atât timp cât banii și alte bunuri extrem de scumpe nu figurează pe numele său. Este evidentă discrepanța între nivelul său de trai opulent și nivelul de trai al populației de rând, ținută în sărăcie, pentru că mare parte a PIB-ului se duce direct sau indirect către înarmare și costuri logistice în domeniul militar.
Putin nu face rabat atunci când totul se plătește cu bani publici, așa cum este și cazul limuzinei prezidențiale. AURUS SENAT se numește această limuzină. Proiectarea a început în 2013, pentru ca după 5 ani de teste să fie prezentată oficial.
Mașina construită Aurus Motors la Moscova a avut inițial un motor V8 de 4,4 litri, dezvoltat de producătorul rus Nami, apoi, în 2021, s-a trecut la mult mai puternicul V12 de 6,6 litri, cu o putere de 634 de kw, respectiv peste 850 de cai putere.
Limuzina prezidențială are dotări atât defensive cât și ofensive, cerute în mod expres de Vladimir Putin, un dictator căruia mereu i-a fost frică de tentativele de asasinat. Există însă și varianta de serie a acestei limuzine, care se vinde cu peste 300.000 de euro, în special în țări din Asia. Față de varianta lui Putin, doar designul are legătură, pentru că în dezvoltarea proiectului limuzinei prezidențiale s-a ajuns la un cost total de… 192 milioane de dolari. Dotările cu caracter defensiv și ofensiv sunt imposibil de estimat, limuzina fiind practic o mașină de luptă extrem de sofisticată.
Pentru a înțelege mai bine ce înseamnă dotările acestei limuzine, trebuie să știți că ea cântărește 7,2 tone, având o lungime de 6,7 metri. Geamurile blindate au o grosime de 6 centimetri. Un sistem de aer comprimat face ca interiorul să nu fie afectat în cazul unui atac cu gaze. Chiar și anvelopele sunt antiglonț, având la bază sistemul runflat.
Pe lângă motorul termic, limuzina mai are și unul electric, care generează o putere de 80 de kw. În pofida greutății de peste 7 tone, limuzina Aurus Senat atinge 100km/h în doar 6 secunde.
Galerie foto: