No menu items!
More

    Ministerul Transporturilor propune reducerea lățimii benzii de circulație, de la 3,50 până la 3,00 metri, pe unele sectoare din DN-uri

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, până pe 14 februarie 2022, un proiect prin care își propune să reducă lățimea benzilor de circulație, pe anumite sectoare de drum național din România, până la minimum 3 metri, acestea având actualmente lățimea de 3,5 metri.

    Propunerea vizează completarea cu un nou punct a Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 1296/2017, care reglementează proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor publice.

    Conținutul propunerii: „În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.”

    Motivul propunerii: Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere.

    Unde și cum se va aplica modificarea sectoarelor de drum, dar și unde se propune mărirea suprafeței carosabile pentru fluidizarea traficului:

    • În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
    • Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
    • Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
    • Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
    • Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.

    Proiectul a fost testat experimental în România pe DN2/ E85, la ieșirea din București, între Sinești și Movilița, pe o lungime de aproximativ 9 kilometri, o zonă în care se produceau frecvent accidente deosebit de grave. A fost monitorizat din iulie 2019, iar până spre finalul anului 2021 pe respectivul segment nu s-a mai înregistrat niciun accident rutier grav, soldat cu pierderea de vieți omenești.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro