More

    Cât de importantă este înlocuirea ”racordului flexibil” al sistemului de evacuare și cum ne poate afecta unul deteriorat

    Publicat pe

    Auziți un sunet de ”tobă spartă” și simțiți miros de gaze de evacuare în mașină? Pot fi semnele unui racord flexibil rupt, care nu doar că vă produce disconfort, ci vă periclitează și sănătatea.

    Racordul flexibil al unui sistem de evacuare pentru gazele produse de motorul unei mașini este o piesă relativ simplă, ușor de recunoscut după aspectul său.

    Piesa este poziționată pe traseul eșapamentului, între ieșirea din galeria de evacuare, sau din turbină, dacă este cazul la mașinile supraalimentate și care au catalizator.

    Rolul componentei este de a absorbi o parte din vibrațiile motorului, pentru a nu le transmite pe toate în evacuare și implicit în caroseria mașinii, de unde și denumirea de racord flexibil.

    Caracteristicile sale elastice, absolut necesare, îl fac însă și predispus la deteriorare, mai ales că pe lângă vibrații trebuie să suporte și presiunea din sistem, dar și temperaturile ridicate. Așa se face că în ajunge să se rupă, iar gazele rezultate din arderile motorului să nu mai parcurgă întreg traseul eșapamentului, ci să iasă pe unde racordul s-a secționat.

    Zgomotul de ”tobă spartă” ar fi cea mai mică problemă, pentru că cea cu adevărat importantă și gravă este pătrunderea în habitaclu a gazelor de eșapament. Acestea sunt ușor absorbite prin sistemul de ventilație, iar pasagerii mașinii ajung să le inhaleze.

    Dacă vorbim despre arderi, pe lângă tot felul de compuși nocivi rezultați, cel mai important este monoxidul de carbon, despre care toți știm deja că poate fi letal, în funcție de volumul inhalat într-un interval de timp. Nu puțini s-au plâns de dureri de cap, survenite în timpul călătoriilor cu mașina. Luați în calcul drept cauză inhalarea unor gaze de eșapament, chiar în cantitate mică și fără să simțiți mirosul specific.

    Așadar, dacă simțiți miros de gaze de eșapament în mașină, nu amânați verificarea întregului sistem de evacuare, cu precădere a racordului flexibil, componenta cea mai predispusă la deteriorare. Înlocuirea sa nu este costisitoare, pe lângă achiziție (majoritatea în jur de 100 de lei) fiind necesară și sudarea acestuia.

    Și nu ezitați să achiziționați un racord de calitate, de la un producător consacrat. Va rezista mult mai mult! La polul opus, aparenta economie pe care ați face-o cu un produs ieftin și de proastă calitate va genera în scurt timp costuri mai mari.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    ANUNȚURI NOI

    Nou pe iCars.ro

    Un prahovean acuză BCR Leasing că îl obligă să plătească rate la o mașină...

    Ceea ce trebuia să fie o bucurie, cumpărarea unei mașini din Austria, s-a transformat...

    VIDEO – Campionatul național de super-slalom și îndemânare, etapa Ploiești. De ce a stârnit...

    Ploieștiul este un oraș în care s-ar putea întâmpla multe (bune), dar nu prea...

    Cum facem anvelopele să arate ca noi-nouțe? O soluție ieftină, la îndemâna oricui

    Din cauza depunerilor de la tot felul de compuși prezenți pe carosabil, dar și...

    Ai încă RCA la City Insurance? Azi, 11.05.2022, expiră! Ca să poți circula, ai...

    Decizia de acceptare în instanță a falimentului City Insurance a adus cu sine și...

    ”Ieftin și rapid” – sloganul perfect ca să fii atras și păcălit într-un service...

    Aproape 1000 de ateliere de reparații din toată țara au fost controlate de inspectorii...

    Cum a afectat războiul din Ucraina piața auto, care cunoaște cel mai mare declin...

    Pandemia a generat probleme serioase pe piața auto timp de doi ani. Treptat, oamenii...

    Super Slalom și Îndemânare auto: Sezonul național începe la Ploiești pe 14-15 mai

    Ploieștul dă startul sezonului competițional 2022 în Campionatul Național de Super Slalom (CNSS) și...