More

    Gusturile nu se discută, dar pot fi subiect de amuzament. Două vorbe despre cum să nu-ți ”tunezi” mașina

    Publicat pe

    Tuning ”arabian style” sau cum să îți bați joc de un Mercedes vechi, care ar fi putut fi o piesă de colecție. Personalizarea unei mașini ține de gustul fiecăruia, însă unele ”realizări” merită arătate tuturor celor care caută motive să zâmbească.

    Se spune că ”nu se discută gusturile”, că suntem diferiți și fiecare apreciază frumosul în felul său. Pentru unii o modificare precum cea din imagini ar putea însemna ceva legat de specificul locului în care s-au născut sau în care trăiesc.

    Spre exemplu, să ciopârțești un covor persan, apoi să îți capitonezi mașina și să faci covorașe auto din el ar putea să indice faptul că ești din zona arabă a Asiei sau din nordul Africii. Dacă te mai și numești Aladin, ai putea lesne să înlocuiești un far cu lampa fermecată, ca să lumineze orbitor, precum xenonul pus de români pe farurile fără lupă.

    La fel de bine, dacă ești din zona deșertică sau de pe vreo insulă exotică, ai putea să torni un strat de nisip fin peste preșuri, să te simți ca la plajă atunci când conduci.

    Pe plaiurile mioritice putem să folosim blana de oaie în aceleași scopuri care țin de estetica auto, un soi de tuning mioritic cu valențe dacice. Cum altfel ai putea să de deplasezi prin tunelurile dacice din Bucegi, în caz că până la urmă ai descoperi intrarea și accesul ar fi liber, precum dacii menționați ca reper istoric și muze pentru tuning?

    Trebuie să recunoaștem că și noi avem tuneri locali de mai multe feluri, în funcție de pasiuni. O categorie ar fi cea a păstrătorilor tradițiilor artizanale, aceștia neezitând să expună pe bord mileuri cu motive florale sau abstracte, țesute de bunicile care cândva puneau pe mileuri și câte un pește din sticlă (aka-bibelou). Cum nici în case și nici prin mașini nu mai sunt televizoare cu tub catodic, iar pe plasme e cam greu să ai stabilitate pentru astfel de decorațiuni, mileurile pot fi totuși puse pe displayurile navigațiilor, întru păstrarea cu sfințenie a tradiției.

    Și dacă tot am amintit despre tradiții, să nu trecem cu superficialitate peste tunerul evlavios sau tunerul ecumenic. Principalele lui accesorii de tunat mașina sunt ”mătăniile”. Să fie cât mai multe cruciulițe și tot felul de amulete, agățate atât cât permite oglinda retrovizoare din interior, chit că obturează vizibilitatea. Important este că lipsa vizibilității este totuși compensată de grija Celui de Sus, care nu poate să rămână insensibil la un asemenea omagiu, caz în care se va apleca asupra nevoilor șoferului evlavios, ferindu-l de necazurile pe care le poate genera lipsa vizibilității.

    Cât despre tunerul ecumenic, asocierea cu brandul Mercedes este elementul de legătură spirituală cu bunul Dumnezeu. Fericiți cei săraci cu tuningul, că a lor va fi împărăția confortului auto!

    Și dacă tot am enumerat câteva categorii de tuneri care stârnesc amuzamentul, să nu-l uităm pe tunerul de cartier, cu trăsături asemănătoare cu cele ale tunerului comunal. Important este să facă rost de câteva sute de euro, să salveze astfel o ”pisicuță bavareză” din anii 90 de la drumul spre Remat.

    Odată achiziționată, pisicuța trebuie musai tunată. Și cum să faci o tărăboanță de motor de 1.6 să sune grav, dacă nu punându-i o evacuare straight-pipe, fără catalizator? Dacă proprietarul stă la casă, are o șansă rapidă de adaptare. Dacă nu, face o tură pe la casa bunicii de la țară, de unde cu măiestrie îi subtilizează o parte a sistemului de scurgere pluvială (aka-burlan). Avantajul este că țeava are un diametru generos, iar pe post de tips, la capătul burlanului lipește cu superglue un accesoriu confecționat dintr-o conservă de stavrid în suc propriu, care e mai ieftină decât conserva în ulei, de unde și chibzuința în alegerea accesoriilor auto la un preț corect.

    Revenind la imaginile de astăzi, pe care un cititor le-a descoperit pe net și a ținut să ”ne bucure ochii” tuturor pasionaților de mașini, vă mărturisim că singura noastră dorință este să îl admirăm pe proprietar atunci când bate covoarele.

    Dacă cele prezentate nu ar fi fost reale, acest text ar fi putut fi un pamflet…

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    ANUNȚURI NOI

    Nou pe iCars.ro

    Un prahovean acuză BCR Leasing că îl obligă să plătească rate la o mașină...

    Ceea ce trebuia să fie o bucurie, cumpărarea unei mașini din Austria, s-a transformat...

    VIDEO – Campionatul național de super-slalom și îndemânare, etapa Ploiești. De ce a stârnit...

    Ploieștiul este un oraș în care s-ar putea întâmpla multe (bune), dar nu prea...

    Cum facem anvelopele să arate ca noi-nouțe? O soluție ieftină, la îndemâna oricui

    Din cauza depunerilor de la tot felul de compuși prezenți pe carosabil, dar și...

    Ai încă RCA la City Insurance? Azi, 11.05.2022, expiră! Ca să poți circula, ai...

    Decizia de acceptare în instanță a falimentului City Insurance a adus cu sine și...

    ”Ieftin și rapid” – sloganul perfect ca să fii atras și păcălit într-un service...

    Aproape 1000 de ateliere de reparații din toată țara au fost controlate de inspectorii...

    Cum a afectat războiul din Ucraina piața auto, care cunoaște cel mai mare declin...

    Pandemia a generat probleme serioase pe piața auto timp de doi ani. Treptat, oamenii...

    Super Slalom și Îndemânare auto: Sezonul național începe la Ploiești pe 14-15 mai

    Ploieștul dă startul sezonului competițional 2022 în Campionatul Național de Super Slalom (CNSS) și...