Așteptarea pare să se apropie de sfârșit! După ani de suferință în coloanele de pe DN1, apar primele semne că lucrurile se mișcă în privința demarării construcției mult așteptatei autostrăzi care va traversa Valea Prahovei.
Perioada banilor irosiți pe studii de fezabilitate s-a încheiat. A fost greu, s-a cheltuit, dar s-a și furat, s-a gândit, dar s-a și decis, s-a promis în campania electorală, dar se si face.
Toți așteptam cu înfrigurare apariția primului utilaj care să dea semnul de start pentru lucrările la autostradă. Acesta a apărut și este chiar o premieră mondială tehnologico-umană. Se numește compactorul Dorel și a fost surprins în exercițiul funcțiunii, tasând prima mână de asfalt. Imaginile au fost postate pe pagina Infotrafic Prahova (video la final).
Primul beneficiu real este că nu-i vom mai auzi pe știriști folosind obsesiv ”nervii șoferilor de pe DN1 sunt întinși la maxim și în acest weekend”, după ani în care nu au găsit altă modalitate de a exprima o stare de fapt, tot ei având pretenții că politicienii sunt capabili să găsească o soluție pentru autostradă.
Până să vedeți imaginile, este necesară o punere în temă în privința mecanismului prin care Dorel se activează și tasează asfaltul, făcându-l nu ca în palmă, ci ca în talpă. Important este ca Dorel să fie ținut în frig aproximativ 20-30 de minute, pentru a fi determinat să țopăie. Se aruncă apoi o lopată de smacolină (denumirea necomercială a noului asfalt pentru autostradă), iar Dorel este stimulat cu un arzător să sară pe materialul oferit cu dărnicie de un consorțiu format din Compania Autostrăzi și CNAIR, cărora le mulțumim pe această cale pentru că nu degeaba am plătit până acum rovinieta și alte taxe de drum.
Dată fiind tehnologia revoluționară de asfaltare, avem suspiciunea rezonabilă că marcajele rutiere de la final vor fi făcute cu ojă.
Sursa video Info Trafic Prahova