O problemă banală, care poate cauza neplăceri destul de mari, dacă este neglijată. Și nu vă bazați pe faptul că iernile ultimilor ani au fost blânde, pentru că situația se poate schimba radical, de la o zi la alta. Vorbim astăzi despre lichidul de parbriz.
Veți fi surprinși să aflați câți neglijează problema despre care discutăm astăzi. Poate să pară amuzant pentru șoferii care știu cum să își pregătească mașinile pentru iarnă, dar cu siguranță nu este deloc amuzant pentru cei care se trezesc cu lichidul de parbriz înghețat, plus alte probleme care să știți că nu sunt deloc ușor de remediat, asta implicând costuri de manoperă.
”Am uitat să pun lichid de parbriz de iarnă”, ”am crezut că nu îngheță atât de ușor lichidul de parbriz de vară”, ar fi cele două afirmații pe care le auzim cel mai des în astfel de situații.
Și nu vreți să plecați la drum, iarna, într-o zi geroasă, cu instalația de spălare a parbrizului înghețată. Este în primul rând periculos să nu o ai funcțională, mai ales la drum lung. Nu vă bazați pe faptul că se va dezgheța e drum, odată cu încălzirea din compartimentul motor!
Situația se complică atunci când realizați că s-au spart ”furtunașele” sau chiar vasul în care stă lichidul pentru parbriz, iar asta se întâmplă din cauza dilatației din timpul formării gheții, mai ales în cazul mașinilor mai vechi, care au furtunașele ”îmbătrânite”/rigide.
Proprietar de service: ”Să vedeți cum le dispare zâmbetul, când ne apucăm să demontăm furtunașele, pentru a le schimba, după ce s-au crăpat…”
Cu alte cuvinte, ceea ce poată să pară o banalitate, în realitate poate duce la probleme pe care sigur nu doriți să le întâmpinați. Celor mai noi într-ale șofatului le explicăm în vlogul de astăzi ce au de făcut și de ce poate întâmpla dacă nu scapă cât mai rapid de lichidul de parbriz de vară, uitat în sezonul rece în rezervorul specific al mașinii.
Vizionare plăcută și utilă!