Nu a fost primul șofer care a încercat așa ceva, în urmă cu 10 ani un american având un proiect care i-a și reușit. S-a încumetat și un român, inspirat de ideea americanului, iar proiectul său a trecut de RAR.
Este povestea unui VW Golf, MK2, din 1992. A fost o mașină de succes la vremea ei. Au trecut însă 30 de ani de când Golful lui Emilian a fost fabricat, făcându-și cu brio treaba.
Deși era o mașină foarte îndrăgită, puține exemplare se mai află în circulație. Printre ele și Golful care are cum panouri solare pe capotă. Pentru unii poate că arată bizar, însă cei mai mulți i-au apreciat efortul și s-au arătat interesați de un astfel de proiect.
În primul rând trebuie să spunem că în spate se află o muncă de doi ani. Schițe, măsurători, lucru efectiv, teste și omologare. Emilian a instalat un electromotor de circa 50 CP şi un set de baterii, care-i asigură o autonomie de circa 100 km. Toată lucrarea a costat 6.000 euro.
Citește și ”Cu ce bijuterii de epocă apar pasionații la RAR”
Când totul a fost gata, Emilian a mers la Registrul Auto Român pentru a-şi omologa maşina. Inspectorii RAR au efectuat toate testările necesare, apoi i-au omologat modificările pentru că totul corespundea legislației.
Omologarea de la RAR i-a permis înmatricularea ca vehicul electric, cu numere verzi.