Sunt câteva branduri de legendă în lumea auto. În cazul Ford, numele Mustang a făcut istorie și, indiferent de anii producției, Mustangul rămâne una dintre cele mai iubite și dorite mașini. Aproape toate modelele, cu excepția unuia… ultimul.
Strategie de marketing prost aleasă sau doar momentul în care a fost aleasă este unul nefericit? Cazul Ford Mustang Mach-E.
”Nimic nu mai e cum a fost.” Auziți des asta și poate, într-un fel, este firesc să se întâmple așa. Omenirea evoluează, tehnologia se mișcă rapid și totul este într-o permanentă transformare. S-a întâmplat și se va întâmpla asta și în industria auto.
Așa se face că am ajuns să vedem SUVuri Rolls, Bentley, Lamborghini, Porsche, deși, prin excelență, erau mărci care în mod tradițional produceau limuzine sau super-mașini sport. Fanii mărcilor au acceptat compromisurile în unele cazuri.
Nu s-a întâmplat însă în toate cazurile. Spre exemplu, în cazul Mustang. Atunci când spui Ford Mustang te gândești la coupeul sau decapotabila anilor 60-70. Nu arată rău deloc nici modelele produse după 2010, chiar dacă au existat variante de motorizare sub celebrele motoare HEMI, coborându-se până la motoate 2.3 turbo, care totuși dezvoltă peste 300 de CP. Cumva, designul s-a păstrat, fiind restilizat dar în limitele frumoasei agresivități care a consacrat Mustangul.
Asta s-a întâmplat până când ”strategii” de la Ford au decis că numele ”Mustang” merită mai mult, așa că au scos pe piață Mustang Mach-E, un fel de suvuleț electric. Nu spunem nici că e frumos, nici că e urât, nici că e performant sau nu. Treaba fiecăruia să facă astfel de aprecieri, în funcție de gusturi și necesități. Spunem doar că, în afară de siglă, nimic nu amintește de ceea ce a consacrat Mustangul. Nimic din ceea ce a generat legenda nu se mai regăsește în Mach-E.
Consecința? Vânzările mult sub așteptări! Piața este cea care decide ce e bine și ce nu, ce merită cumpărat și ce nu. Piața este cea care dă verdictul în privința succesului sau insuccesului oricărui produs. Iar piața nu s-a arătat nici pe departe atrasă de noul Mustang.
Au avut vânzări la lansare, unii cumpărând din curiozitate, alții în numele a ceea ce sperau să aibă legătură cu adevărata legendă, dar vânzările au scăzut dramatic.
Ford Motor a redus preţurile SUV-ul său electric Mustang Mach-E cu până la 8.100 de dolari, după ce vânzările au scăzut puternic în ianuarie, transmite Reuters.
Versiunea Mach E a modelului anului 2023 are acum un preţ de vânzare cu amănuntul sugerat de 39.895 USD, în scădere de la 42.995 USD.
Versiunea de vârf Mach-E GT va costa cu aproximativ 7.600 USD mai puţin, respectiv 52.395 USD.
Alte versiuni, inclusiv versiunea premium cu autonomie extinsă, vor avea un preţ mai mic cu 8.100 USD, până la 48.895 USD.
Ford a spus că reducerile de preţ au loc pe măsură ce producătorul auto continuă ”să se adapteze la piaţă pentru a obţine combinaţia optimă de creştere a vânzărilor şi valoare pentru clienţi”.
Producătorul de automobile din Dearborn, Michigan, a declarat că vânzările Mach-E în SUA au scăzut cu 51% în ianuarie, până la 1.295, a mai precizat agenția Reuters.
Până la urmă, indiferent motivele invocate de producători, decent este să își asume consecințele atunci când iau în calcul să coboare de pe soclu o legendă.