Când spuneai VOLVO, spuneai siguranță și fiabilitate. Vorbim la trecut, pentru că Volvo este ”made in China” din 2010. Schimbările în materie de fiabilitate s-au produs însă ceva mai târziu, fiind sesizate diferențe începând din 2014 – 2015.
Zhejiang Geely Holding Group din China a cumpărat Volvo în 2010 pentru suma de 1,8 miliarde de dolari. La momentul vânzării, marca suedeză era deținută de Ford, însă dificultățile financiare venite din campaniile ineficiente de marketing riscau să încheie producția legendarei mărci Volvo.
Cert este că la capitolul promovare chinezii s-au descurcat mult mai bine, reușind listarea la bursă și ridicând valoarea mărcii la 21,5 miliarde de euro, performanță financiară atinsă în 2021.
Chinezii au excelat și la capitolul design, producând autoturisme și SUVuri cu un design din ce în ce mai plăcut. Din păcate, motoarele se pare că nu au mai fost la fel de fiabile precum cele produse până la jumătatea deceniului trecut. Din ce în ce mai multă electronică, din ce în ce mai multe piese mecanice nu la fel de rezistente precum ale predecesoarelor. Chiar și așa, motoarele diesel de la Volvo încă se mențineau în topul celor mai fiabile din întreaga lume.
Volvo nu a fost niciodată o mașină care să aibă costuri mici de întreținere, dar avantajul era că aceste costuri apăreau rar, dacă mașina era îngrijită, dacă schimburile erau făcute la timp. Așa se face că sunt încă multe motoare care ating milionul de km, cum ar fi legendarul 2.4 D. Și varianta pe benzină era la fel de fiabilă, însă consumul de carburant era în dezavantajul deținătorilor de astfel de echipări.
Legenda ia sfârșit în 2024! Volvo nu va mai echipa mașinile cu motoare diesel
”Peste câteva luni, va fi construită ultima maşină Volvo cu motor diesel, ceea ce va face din Volvo Cars unul dintre primii producători tradiţionali de maşini care a făcut acest pas”, a spus compania suedeză într-un comunicat remis agenției Reuters.
Volvo s-a angajat să devină o companie cu o gamă de maşini complet electrică până în 2030.
În timp ce majoritatea maşinilor vândute de Volvo în Europa erau diesel în 2019, în 2022 acestea reprezentau doar 8,9% din vânzările producătorului suedez.
În august, 33% din vânzările Volvo au fost modele complet electrice sau hibride. Compania nu a dezvăluit câte dintre restul de 67% din modele cu motoare cu combustie erau diesel şi câte funcţionau pe benzină.