No menu items!
More

    Ordonanță de urgență pentru înmatricularea și radierea online a mașinilor

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Birocrația ar fi redusă semnificativ, 31 hectare de pădure ar putea fi salvate anual prin economisirea hârtiilor necesare înmatriculărilor auto, iar românii ar scăpa de drumuri care necesită mult timp alocat. Sunt cele mai importante beneficii, dacă astăzi va fi adoptată Ordonanța de Urgență aflată pe masa Guvernului.

    Guvernul are pe agenda ședinței de miercuri proiectul de ordonanță de urgență care reglementează procedura de înmatriculare și radiere online a autovehiculelor, un proces care acum înseamnă deplasări la mai multe autorități și completarea a zeci de formulare și copii xerox.

    Nota de fundamentare: ”Adoptarea proiectului ar putea genera un impact pozitiv asupra mediului prin reducerea numărului de deplasări între autorități și a traficului rutier asociat acestor operațiuni, reducerea volumului de hârtie utilizat în proces (cca. 31 hectare de pădure ar putea fi salvate anual, prin eliminarea copiilor documentelor necesare în proces) dar și prin simplificarea interacțiunii între autoritățile publice.”

    Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări din MAI arată că, anul trecut, au fost eliberate 1.455.388 certificate de înmatriculare (exceptând documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate), fiind efectuate și 167.847 operațiuni de radiere.

    Anual, în 1,6 milioane de situații, solicitanții acestor operațiuni sunt nevoiți efectueze deplasări între mai multe autorități, precum autoritatea de înmatriculare, organul fiscal

    În prezent realizarea tuturor operațiunilor conexe domeniului înmatriculării vehiculelor, necesită termene ce pot depăși 30 zile, prin prezentarea succesivă la mai multe autorități, termene ce ar putea fi reduse semnificativ prin stabilirea unor fluxuri simplificate de transmitere a datelor între instituțiile implicate.

    Pentru a rezolva aceste probleme, proiectul prevede că Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări din MAI va dezvolta o platformă informatică, care se va interconecta cu alte sisteme informatice ale altor autorități pentru schimb de date.

    Platforma IT va permite cetățenilor să încheie online actele juridice translative de proprietate asupra vehiculelor, să declare la organul fiscal competent dobândirea/înstrăinarea vehiculelor, precum și înmatricularea/radierea din circulație a acestora.

    Cum se vor obține datele de acces în platforma IT a MAI

    Conform OUG care reglementează și modalitatea pentru a putea folosi această platformă IT, solicitanții trebuie să se prezinte la serviciile publice comunitare regim permise în vederea stabilirii identității acestuia și acordării userului și parolei de acces. Așadar, vor face un singur drum la autorități, apoi vor putea să depună online toate documentele.

    Beneficiarii autentificați în platforma IT a MAI vor putea să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului și, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulație, precum și declarare fiscală sau radiere din evidențele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere, etc.).

    Datele introduse în platformă vor fi analizate de lucrători din cadrul autorității competente de înmatriculare, în vederea aprobării efectuării operațiunii solicitate.

    Ulterior efectuării formalităților de înmatriculare/radiere, informațiile necesare declarării/radierii în/din evidențele organului fiscal competent (documentul de înstrăinare dobândire, datele de identificare a solicitantului, datele de identificare a vehiculului, caracteristicile tehnice ale acestuia precum și data efectuării operațiunii) vor fi automat transmise acestuia, prin interconectarea cu sistemul informatic propriu al Ministerului Finanţelor/ANAF, denumit PatrimVen.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro