Vrem autostradă care să lege Ploieștiul de Brașov, dar nu realizăm că CNAIR nu a fost în stare să finalizeze autostrada care leagă Bucureștiul de Ploiești, dată în funcțiune în urmă cu 11 ani.
Valea Prahovei, pe cât este de frumoasă, este coșmarul șoferilor care circulă între Ploiești și Brașov. Speranțele că vom avea o autostradă, așa cum este absolut necesară în orice țară care se pretinde civilizată, tinde spre zero.
Noroc cu centurile ocolitoare care se vor face pe lângă localitățile unde traficul rutier de pe DN1 se aglomerează frecvent. Măcar aici avem speranțe, proiectele fiind în stadiu avansat. Proiectele sunt, banii sunt, voință ar fi.
Citește și Stadiul proiectelor pentru variantele ocolitoare de la Comarnic și de la Azuga – Bușteni – VIDEO
Când vine vorba despre autostradă, pentru a ne face o idee în privința impotenței autorităților care au gestionat astfel de proiecte, este suficient să vedem că o autostradă dată în folosință în 2012 nu este încă finalizată, așa cum trebuie să fie… o autostradă.
Vorbim despre Autostrada A3 București – Ploiești, cea care nu are stații de carburanți, parcări și spații de servicii
”Contractul pentru amenajarea spațiilor de servicii/parcări a fost semnat în 2016 cu o asociere de firme din România, dar reziliat în august 2021 pentru întârzieri.
După aproape doi ani, CNAIR încă nu are un nou contract pentru că, la un an de la reziliere, nu a avut nicio ofertă la licitația pentru finalizarea lucrărilor. Din august 2022 și până în martie 2023 nu a reușit să refacă documentația pentru a treia licitație”, potrivit unui răspuns oficial al CNAIR.
CNAIR: „În prezent, pe sectorul de autostrada A3 București – Ploiești, nu avem deschise parcări.
În data de 02.08.2021, prin scrisoarea nr.92/63154, a fost transmisă Înștiințarea de Reziliere a Contractului, CNAIR a comunicat antreprenorului faptul că ”începând cu data de 16.08.2021 Rezilierea contractului Proiectare și execuție Parcări de Scurtă Durată și Spații de Servicii pe Autostrada București – Brașov, Secțiunea București – Ploiești operează de plin drept”.
În data de 31.08.2022 a fost depusă o documentație pentru realizarea unei « Expertize Tehnice a lucrărilor executate, lucrărilor rămase de executat și actualizare deviz estimativ » dar nu a fost depusă nici o ofertă.
Documentația a fost refăcută urmând ca procedura de achiziție să fie reluată. În data de 7.02.2023, CNAIR a câștigat litigiul arbitral dintre companie și antreprenor în dosarul nr.5/2022 Sentința Arbitrală nr. 10 din 07.02.2023.”
În prezent, CNAIR are în pregătire procedura de achiziție publică pentru atribuirea a 12 contracte de concesiune de servicii în vederea utilării/dotarii, operării și întreținerii spațiilor pentru servicii aflate pe autostrăzile din Romania, în care sunt incluse 4 Spații pentru Servicii situate pe Autostrada București – Ploiești, mai exact:
-Spații pentru Servicii km 23+500 dr. și 26+600 stg., Moara Vlăsiei, și Parcări de Scurtă Durată aflate la Km 17+000 (stânga/dreapta) și Km 34+900 (stânga/dreapta), Autostrada A3, București – Ploiești
-Spații pentru Servicii km 63+500 dr./stg., Bărcănești și Parcările de Scurtă Durată aflate la Km 49+100 (stg./dr.) și Km 56+900 (stg./dr.) Autostrada A3, București – Ploiești.
Acestea vor avea următoarele dotări:
– Parcare;
– Toalete publice;
– Stație distribuție carburant;
– Spațiu comercial;
– Snack bar;
– Stații reîncărcare vehicule electrice;
– Stații reîncărcare vehicule electrice grele;
– Dușuri”
Ce bine arată pe hârtie și în declarații…
Ați zice că s-ar și realiza, dacă nu am cunoaște realitatea: au trecut 11 ani de la darea în folosință a Autostrăzii A3 și nici acum nu avem spațiile utile/necesare amenajate.