No menu items!
More

    5 ani interdicție de a mai conduce pentru șoferii care ucid din culpă, beți sau drogați, după executarea pedepsei – ”Legea Anastasia” a fost completată în Senat

    Publicat pe:

    Se discută de mult timp în spațiul public de înăsprirea pedepselor pentru șoferii iresponsabili care comit accidente mortale, conducând beți sau drogați. O modificare la maximum permis de lege și în completarea pedepselor pe latură penală va face ca cei aflați în culpă să nu mai aibă dreptul de a obține permis timp de 5 ani, după executarea pedepsei penale.

    Printre modificările aduse legislației rutiere se află și amendarea ”Legii Anastasia”, așa cum este denumită legea care înăsprește pedepsele pentru șoferii care comit fapte deosebit de grave. Legea a fost cunoscută în spațiul public sub acest nume, dat de o fetiță care a fost victima unui accident comis de un astfel de șofer iresponsabil.

    Şoferii condamnați pentru ucidere din culpă, comisă sub influența alcoolului sau drogurilor ori fără permis auto, vor avea interdicția de a obține din nou dreptul de a conduce timp de 5 ani după executarea pedepsei, potrivit unui proiect de lege votat, luni, în Senat.

    Senatorul Robert Cazanciuc a fost cel care a depus amendamentul care duce la maximum permis de lege pedeapsa complementară pentru astfel de fapte:

    ”A crescut de 10 ori perioada interdicției de a mai obține permis auto pentru cei care se urcă băuți, drogați sau fără carnet la volan și ucid oameni pe șosele.”

    Robert Cazanciuc: ”Am propus și colegii au fost de acord, astăzi, în Senat, votând cu 105 voturi „pentru” din 106, un amendament la un proiect legislativ de modificare a Codului Rutier, prin care persoanele condamnate pentru ucidere din culpă, comisă sub influența alcoolului sau drogurilor ori fără permis auto, să aibă interdicția de a obține din nou dreptul de a conduce timp de 5 ani după executarea pedepsei.

    Acesta este termenul maxim prevăzut de Codul penal pentru măsuri complementare.

    Acest amendament vine în continurea și în completarea proiectului legislativ cunoscut sub denumirea de Legea Anastasia, proventă de la numele unui copil ucis pe drumurile publice de o persoană care a condus fără a avea acest drept.

    Să nu uităm că, de cinci ani încoace, România se află în continuare pe locul 1 în Europa la numărul de accidente rutiere mortale, iar multe dintre acestea fac obiectul modificărilor legislative propuse acum.”

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro