No menu items!
More

    Fondul de Garantare a Asiguraţilor: ”Contractele de asigurare RCA la Euroins rămân valabile până la expirare. Paşii pentru denunţarea poliţelor”

    Publicat pe:

    Cei peste 2,5 milioane de români care au polițe RCA la Euroins caută soluții pentru a trece rapid la un alt asigurator, temându-se că vor avea probleme în cazul în care sunt implicați într-un accident. Momentan nu este cazul să facă demersuri, Fondul de Garantare a Asiguraților venind cu precizările legale.

    Declararea insolvenței nu înseamnă automat și intrarea în procedura de faliment. Mai mult, cei de la Euroins au contestat această insolvență, așa că nu se schimbă datele problemei peste noapte.

    Sunt necesare precizări legate de cei care vor să denunțe polițele încă valabile la Euroins

    Contractele de asigurare încheiate cu Societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situaţii:

    – titularul poliţei denunţă contractul de asigurare

    – se împlineşte termenul legal de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care poliţele de asigurare încetează de drept.

    – lichidatorul judiciar numit de instanţă odată cu deschiderea în instanţă a procedurii falimentului denunţă poliţele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului”, anunţă FGA.

    În privinţa încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acţiunea de denunţare a poliţei de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvenţă/faliment.

    Paşi de făcut pentru denunţarea poliţelor:

    – Transmiteţi o solicitare de denunţare la Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A .Email contact: [email protected]

    – Transmiteţi la FGA, o cerere de restituire-Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro

    Solicitarea trebuie să fie însoţită de următoarele documente:

    – Împuternicire / Procură, dacă este cazul;

    – Copie act identitate

    – Copie poliţă de asigurare;

    – Copie dovada plăţii primelor de asigurare, în cazul plăţii primelor în rate

    – Dovada denunţării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;

    FGA precizează că va înregistra cererile de plată şi le va analiza în ordinea primirii şi înregistrării.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro